قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم از سفر بیش از سه میلیون نفر مسافر به این جزیره در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، عبدالجواد کمالی با اعتقاد بر این‌که جذابیت‌های بی‌نظیر قشم این جزیره را به دروازه گردشگری جنوب کشور تبدیل کرده و سالانه میلیون‌ها مسافر را جذب می‌کند، یادآور شد: پدیده‌های بی‌نظیر طبیعی و زمین‌شناسی، آثار تاریخی ارزشمند، صنایع دستی کم‌نظیر و هیجان یک سفر دریایی کوتاه‌مدت از مهمترین جذابیت‌های قشم برای گردشگران این جزیره است که عنوان جزیره‌ای با عجایب هفت‌گانه را به آن بخشده است.

وی سپس به درآمد ارزی صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان جهانی جهانگردی، حد متوسط درآمد ارزی گردشگری 20 کشور اول گردشگرپذیر در سال 2020 میلادی، مبلغی افزون بر 50 میلیارد دلار است. برای افزایش سهم ایران و مخصوصا قشم از این درآمد باید زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی ایجاد کرد و ارائه خدمات در این بخش از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد.

او با اشاره به ظرفیت‌های مناسب قشم در مثلث اقتصاد جهانی، یعنی تجارت، صنعت و گردشگری، اظهار کرد: همزمان با بخش‌های تجاری و صنعتی باید در حوزه گردشگری این منطقه سرمایه‌گذاری‌های بیشتری شود.

کمالی حضور بیش از سه میلیون مسافر در سال گذشته را نشان از ظرفیت بالای این منطقه برای رونق صنعت گردشگری دانست و این میزان استقبال برای سفر به جزیره را نویدبخش آینده‌ای روشن ارزیابی کرد.