حدود دو میلیارد نفر در دنیا به اینترنت دسترسی دارند و در سال 2014 میلادی 50 درصد مردم دنیا از «اسمارت فون‌ها» برای انتخاب مقصد سفر استفاده کرده‌اند. این‌ها بهانه بزرگی برای دنیای گردشگری است تا از ابزارهای نوین ارتباطی در جذب گردشگر استفاده کند.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگری ایسنا، همایش شیوه‌های نوین بازاریابی گردشگری صبح امروز (جمعه، 24 بهمن‌ماه) با هدف آموزش چگونگی استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی در جذب گردشگر و همین‌طور اهمیت بازاریابی آنلاین و لزوم شناسایی فرهنگ جوامع مختلف در بازاریابی، در سالن خلیج فارس مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و جمعی از فعالان گردشگری در آن شرکت کردند که در پایان این همایش، از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گواهینامه می‌گیرند.

محسن رنجبر – مدیرکل آموزش معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری – همزمان با آغاز همایش‌های تخصصی هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، اظهار کرد: با توجه به نقش تعیین‌کننده گردشگری در اقتصاد، کشورهای زیادی روی این صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و طبق آمار سازمان جهانی جهانگردی، صنعت گردشگری در سال گذشته با 4.7 درصد رشد همراه بوده و ایران نیز در این رشد قرار داشته است.

او همچنین بیان کرد: امیدواریم این همایش‌ها راه‌کار مفیدی برای توسعه گردشگری باشد.

در همایش تخصصی شیوه‌های نوین بازاریابی، مباحثی مانند «استراتژی‌های نوین بازاریابی و برندسازی اینترنتی» با نگاهی به کشور مالزی، «فرهنگ ملی و جست‌وجوی اطلاعات توسعه گردشگری»، «اصول بازاریابی، تبلیغات و مهارت‌های ارتباطی در صنعت گردشگری» و «بازاریابی و کاربرد آن در توسعه گردشگری» مطرح شد.

شرکت‌کنندگان در این همایش نیم روزه، روش‌های تبلیغ محصولات خود در فضای مجازی را با تأکید بر سلیقه و نیاز بازارهای هدف و ملیت‌های مختلف فرا می‌گیرند. همچنین درباره‌ی ضرورت استفاده از «اسمارت فون‌ها» و اشتراک‌گذاری ویدئوها در سایت‌های عمومی توضیحاتی داده شد، چراکه براساس برآورد گوگل تا سال 2017 میلادی سایت‌های اشتراک گذارنده‌ی ویدئوها از شبکه‌های اجتماعی پیشی می‌گیرند. بنابراین سرمایه‌گذاری در چنین سایت‌هایی برای بسیاری از کشورها توجیه صریح‌تری پیدا کرده است.

همچنین در این همایش، شناسایی سلیقه مسافران برای چگونگی تبلیغ محصول و آمارهای تاییدنشده‌ای از ملیت‌هایی که بیشترین سفرها را به ایران دارند مانند آلمانی‌ها، انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها و چینی‌ها ارائه شد.

همایش‌های تخصصی هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تا 26 بهمن‌ماه در سالن خلیج فارس با موضوعاتی مانند گردشگری سلامت و تعیین مقاصد جدید گردشگری برگزار خواهد بود.