مرتضی رحمانی موحد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران و همچنین تنوع بخشی به این خدمات از رویکرد اصلی ستاد خدمات سفر است.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، مرتضی رحمانی موحد در ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان که در محل این استانداری برگزار شد اظهار کرد: ستادهای اجرایی هماهنگی خدمات سفر در تمام استان‌ها تشکیل شده و برای ارائه خدمات هرچه بهتر در نوروز 94 از آذر ماه تشکیل جلسه داده‌ایم.

وی ادامه داد: از آذرماه امسال طرح نوروزی سال 94 به تصویب رسید و در قالب کمیته‌های 9گانه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر به تمام استان‌ها ابلاغ شده است، این کمیته ‌شامل خدمات حمل و نقل، خدمات امداد و نجات، خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیکی، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی و عملکرد و رسیدگی به شکایت‌ها، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، آمار، آموزش و پرورش و اطلاع رسانی و تبلیغات هستند.

رحمانی‌موحد اضافه کرد: ما تلاش داریم خدمات متفاوتی را در نوروز 94 به تمام مسافران و گردشگران در کشور ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه گیلان هرساله در ایام نوروز میزبان بسیاری از مسافران کشور است اظهار کرد: انصافا گیلان مردمانی میهمان‌نواز، خوش ذوق و اندیشمند دارد و جاذبه‌های طبیعی آن سبب می‌شود که هر ساله شاهد حضور چند میلیونی مسافران و گردشگران در ایام نوروز، تابستان و یا هر تعطیلی چند روزه در طول سال در این استان باشیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متذکر شد: با توجه به اینکه جاذبه‌های طبیعی همچون کوه، دریا و جنگل در سراسر استان گیلان وجود دارد، مسافران نیز در کل استان به صورت پراکنده حضور دارند، هرچند این امر کار نیروهای امنیتی و انتظامی را سخت می‌کند، اما از بسیاری لحاظ سبب ارائه درست خدمات در بین مسافران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر در تلاش است در استان های پرتردد یک همراهی و همگرایی ایجاد کند گفت: عمده‌ترین هدف این ستاد داشتن آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث غیرمنتظره است که خوشبختانه در طول سال قبل این ستاد به درستی به وظیفه خود در این خصوص عمل کرده است.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران و همچنین تنوع بخشی به این خدمات از رویکرد اصلی این ستاد است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مهمترین جاذبه گیلان طبیعت‌گردی است افزود: تمامی جاذبه‌های طبیعی در استان گیلان وجود دارد و این میزبانی و مهمانوازی گیلانیان که زبانزد خاص و عام است، هر ساله مسافران زیادی را وارد استان می کند و اینجاست که ستاد باید با برنامه ریزی درست در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران و گردشگران گام بردارد.