قطار گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اعلام کرد: نیمه دوم شهریور ماه، یک قطار لوکس گردشگری وارد استان یزد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه یزد، «سید مصطفی فاطمی» اعلام کرد: در ادامه طرح گردشگری قطار لوکس عقاب طلایی دانوب، گردشگران اروپایی در قالب تور به استان یزد سفر خواهند کرد.

وی با اشاره به تجربه موفق سال گذشته این طرح گفت: در این مدت در کنار سایر قطارهای گردشگری، قطار عقاب طلایی دانوب، حداقل چهار مرتبه به یزد سفر داشته و مقرر است تا سفر بعدی در نیمه دوم شهریور ماه با حدود 60 گردشگر از ملیت‌های مختلف از مجارستان وارد ایران شود.

فاطمی افزود: طبق برنامه، قطار عقاب طلایی دانوب از طریق مرز رازی وارد تبریز شده و پس از بازدید از تبریز، مستقیماً راهی شهر یزد خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تا پایان سال تقاضا برای اجرای چهار تور گردشگری دیگر با قطاب عقاب طلایی برای دیدن از ایران ثبت شده و مجری این تور متعهد شده تا کلیه برنامه‌ها براساس زمان‌بندی اجرا شود.

قطار عقاب طلایی دانوب دارای 13 واگن لوکس و مجلل با روکش‌های چوبی و به سبک قطارهای دهه 50 میلادی طراحی شده است.

این قطارها دارای دو نوع اتاق 4 و 5 ستاره است و به همین اساس قیمت سفر با این تورها به ایران برای هر گردشگر بین 9 تا 15 هزار دلار است.