مجسمه امیرکبیر

مدیرعامل برج میلاد از افزایش 170 درصدی جذب گردشگران به برج میلاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری ایسنا،‌ فرزاد هوشیار صبح امروز در مراسم رونمایی از مجسمه امیرکبیر در موزه مشاهیر برج میلاد گفت: این رونمایی با حضور جمعی از مسئولان از جمله سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و دکتر صالحی رئیس کتابخانه ملی و همچنین جمعی از دانش آموختگان مدرسه دارالفنون انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برج میلاد، یادمان ملی ایرانیان است که اتفاقات فاخر هنری و فرهنگی در آن رخ می‌دهد، گفت: امروزه به جایی رسیده‌ایم که هر تهرانی در هر جای شهر به برج میلاد نگاه می‌کند، یاد خاطرات و اتفاقات فاخر می‌افتد.

هوشیار با بیان اینکه امیرکبیر بنیانگذار فکر نوین در ایران و دنیا شد اظهارکرد: خدمات خوب امیرکبیر در کشورهای همسایه و ایران به چشم می‌خورد.

مدیرعامل برج میلاد با اشاره به حضور تعدادی از دانش آموختگان مدرسه دارالفنون که یادگار امیرکبیر است، افزود: از این مدرسه دانشمندان و هنرمندان زیادی تحصیل کرده و امیدوارم دار الفنون ارزشمند بتواند بار دیگر در اختیار فرهیختگان و دانش‌آموختگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود،‌ میزان مراجعه مهمانان خارجی از برج میلاد 170 درصد افزایش یافته است، گفت: برج میلاد توانست با حمایت‌های بی دریغ شهردار تهران و سازمان میراث فرهنگی به یکی از قطب‌های مهمانپذیر پایتخت تبدیل شود.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم که با حضور دکتر سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی تهران و … از مجسمه امیرکبیر رونمایی شد و مجسمه این مرد، در کنار مشاهیر دیگر همچون نیما یوشیج، سهراب سپهری،‌ جلال آل احمد و … قرار گرفت.