tourism

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: نیروی انتظامی فقط با تورهای گردشگری که فضای ناهنجار، غیرمجاز و رفتارهای نامتعارف دارند، برخورد می‌کند.

رضا علیزاده در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره‌ی سخت‌گیری‌هایی که نیروی انتظامی در گیلان با برخی تورهای گردشگری می‌کند، اظهار کرد: اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان تعامل نزدیکی با نیروی انتظامی دارد و آن‌ها نسبت به موضوع گردشگری توجیه‌اند و اساسا با تورهایی که فضای ناهنجار دارند و عمدتا غیرمجازند و در تورهای‌شان، حرکات موزون و رفتارهای غیرعرفی و غیرقانونی دیده می‌شود، برخورد می‌کنند.

او بیان کرد: این تورها واقعا فضای ناگواری را در گردشگری ایجاد می‌کنند و جدا از تبعات اجتماعی که دارند، ضربه‌ای اقتصادی به فعالان واقعی حوزه‌ی گردشگری وارد می‌کنند. علاوه‌ بر این، از نظر اجرایی استانداردهای لازم را ندارند و واقعا نمی‌توانند انتظارهای گردشگران را تأمین کنند و برای همین، مسافران در انتخاب تورهای خود باید به این مسائل توجه کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان ادامه داد: ما جلسه‌ای با انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان گیلان داشتیم و درباره‌ی این مسائل با آن‌ها بحث و رایزنی کردیم تا مشکلات کمتر شود. نیروی انتظامی نیز پذیرفته که برای هر توری که مجوز و تأییدیه‌های لازم را از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یا این اداره کل داشت، مشکلی ایجاد نکند، مگر این‌که در آن تور، ناهنجاری دیده شود.

علیزاده افزود: ما تلاش کردیم با دفاتر خدمات مسافرتی در این زمینه هماهنگ باشیم تا مشکلی پیش نیاید و تلاش داریم گروه‌های غیرمجاز را شناسایی و به نیروی انتظامی معرفی کنیم تا پیش از وقوع هر اتفاقی، پیش‌گیری‌های لازم انجام شود.