گزارش منتشر شده از سوی دفتر مرکزی آمار رژیم صهیونیستی نشانگر کاهش بی‌سابقه ورود گردشگران خارجی به فلسطین اشغالی طی 10 ماه گذشته از سال 2014 میلادی است؛ علت این امر در نتیجه عملیات‌های موشکی مقاومت فلسطین در جنگ 51 روزه غزه بوده است.

یه گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، آمار گردشگرانی که از آغاز سال جاری میلادی وارد “اسرائیل” شده‌اند، 2 میلیون و 780 هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که شاهد ورود 2 میلیون و 960 هزار نفر به فلسطین اشغالی بود، 174 هزار نفر یعنی تقریبا شش درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رفت که میزان ورود گردشگران به اسرائیل در سال 2014 نسبت به سال قبل افزایش پیدا کند، اما نبرد “العصف الماکول” که شاهد عملیات‌های موشکی گسترده گروه‌های فلسطینی علیه شهرها و مناطق مرکزی و جنوبی فلسطین اشغالی بود، بخش گردشگری اسرائیل را فلج کرد و خسارت‌های زیادی به این رژیم وارد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است که در ماه اکتبر گذشته تنها 310 هزار گردشگر خارجی وارد فلسطین اشغالی شده‌اند و این در حالی است که این آمار در مدت مشابه سال قبل 393 هزار نفر بود و این مساله نشانگر کاهش 21 درصدی میزان ورود گردشگران در ماه اکتبر سال 2014 نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گزارش دفتر مرکزی آمار اسرائیل همچنین نشان می‌دهد که کمترین میزان ورود گردشگران به اسرائیل در بازه زمانی ژوئیه تا اکتبر که شاهد وقوع نبرد “العصف الماکول” بود، ثبت شده است؛ به طوری که در این مدت ماهیانه تنها 195 هزار گردشگر وارد فلسطین اشغالی شده‌اند. این در حالی است که در بازه زمانی ماه مارس تا ژوئن سال جاری 288 هزار گردشگر وارد اسرائیل شده بودند.

وزارت گردشگری رژیم صهیونیستی در اوایل ماه اوت گذشته اعلام کرد که در تابستان گذشته 19 دفتر تشویق جهانگردان برای سفر به اسرائیل در سراسر جهان راه اندازی کرده است تا راهی برای برون رفت از بحران ناشی از عملیات‌های موشکی گروه‌های مقاومت پیدا کند.

بر اساس داده‌های دفتر مرکزی آمار اسرائیل، در سال گذشته میلادی نزدیک به 3 میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی وارد فلسطین اشغالی شده بودند.