گردشگران دوچرخه سوار
تور طبيعت گردي جنگل‌هاي شمال كشور كه روز جمعه به صورت خانوادگي و در قالب تور دوچرخه‌سواري يكي از شركت‌هاي خدمات مسافرتی با حضور 20 گردشگر برگزار شد با حمله سه فردي كه به دروغ خود را وابسته به برخي نهادهاي نظامي كشور معرفي كرده بودند به پايان رسيد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجيد محمدي راهنماي اين تور طبيعت گردي در قالب دوچرخه سواري كه گردشگران دوچرخه سوار را در مسير جاده جنگلي كجور به نوشهر در جنگل‌هاي شمال كشور همراهي مي كرد با اطلاع اين موضوع به خبرنگار مهر گفت كه مهاجمان با جعل عنوان وابستگي به برخي نهادهاي نظامي كشور با تبر و قمه و چاقو در منطقه‌اي كه تلفن‌هاي همراه خارج از شبكه آنتن دهي بودند به گردشگران حمله كرده و علاوه بر سرقت وسايل گردشگران و از بين بردن يك دستگاه دوچرخه با سرقت وسايل  و مقداري پول نقد از محل متواري شدند.

براساس آنچه مجيد محمدي گفته پرونده حمله به گردشگران طبيعت گرد و سرقت اموال گردشگران در نيروي انتظامي نوشهر تشكيل شده است.

تور دوچرخه سواري روز جمعه در جنگل‌هاي كجور و شامل يك گروه 20 نفره از گردشگراني بوده است كه به صورت خانوادگي در قالب تور به اين منطقه از كشور سفر كرده بودند. 7 گردشگر حاضر در اين تور از بانوان و 14 عضو ديگر به همراه راهنما و دستيار اين تور از آقایان بودند.

 آنطور كه راهنماي اين تور طبيعت گردي به خبرنگار مهر گفت: مهاجمان به اين تور دوچرخه سواري دو بيسيم ورزشي، عينك هاي گرانقيمت مخصوص دوچرخه سواري و جعبه ابزارهاي لوازم يدكي همراه دوچرخه ها و مقاديري پول نقد را سرقت كرده و پس از آن يك دستگاه دوچرخه نيز به دليل حمله اين افراد با تبر به گردشگران آسيب ديده است.

  محمدي گفت كه در حمله اين اشخاص به تور گردشگري به دليل پرتاب قمه توسط يكي از مهاجمان دست يكي از گردشگران آسيب ديد و گردشگر مصدوم شده در حمله اين اشخاص به پزشكي قانوني مراجعه كرد.

وی ادامه داد: پس از 13 سال اجراي تورهاي طبيعت گردي، دوچرخه سواري و پياده روي در مسير گردشگري تعيين شده بين كجور و نوشهر، اين نخستين بار است كه با حمله اشخاص مهاجم در اين منطقه به يك تور گردشگري مواجه شدیم.

او در پاسخ به اين سوال كه تامين امنيت گردشگران در مناطق جنگلي و كوهستاني با كدام نهاد است گفت: هم سازمان ميراث فرهنگي و هم نيروي انتظامي آشنايي كامل با اين منطقه گردشگري دارند.

اعتبار تورهای گردشگری و امنیت آنها زیر سوال رفت

به گفته اين راهنماي گردشگري؛ تکرار چنین اتفاقی مي تواند اعتبار تورهاي گردشگري و امنيت گردشگران را به خطر بياندازد.

محمد مهدي تقوي از مربيان دوچرخه سواري فدراسيون دوچرخه سواري نيز كه در اين تور حضور داشته است او به مهر گفت که مهاجمان با يك موتور تريل آبي رنگ جلوي دسته عقبي تور دوچرخه سواري را كه بيشتر آن ها از بانوان حاضر در تور بودند گرفتند و شروع به تفتيش وسايل آن ها كردند.

به گفته او، مهاجمان پس از اعتراض گردشگران به تفتيش وسايل با تبر، قمه و چاقو به سمت گردشگران آمدند و حتي گفتند مسافران و دوچرخه هايشان را نيز با خود مي برند اما با مقاومت لفظي گردشگران از محل متواري شدند.

به گفته اين مربي دوچرخه سواري، تورهاي دوچرخه سواري مجوز فدراسيون دوچرخه سواري، معاونت گردشگري و سازمان محيط زيست را دارند.

محمود كرماني از ديگر مسافران تور نيز كه براي نخستين بار دو فرزند خود را به يك تور طبيعت گردي در قالب دوچرخه سواري به جنگل‌هاي شمال كشور برده بود مي گويد: نيروي انتظامي بايد امنيت گردشگران را تامين كند.

این گردشگران امروز ( یکشنبه) شکایت خود را در دادگاه پیگیری می کنند معاونت گردشگری و کمیته طبیعتگردی نیز به خبرنگاران قول پیگیری ماجرا را داده اند.