کره شمالی

کره شمالی در ماه‌های آتی میزبان نخستین گروه از گردشگران انگلیسی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این گروه از گردشگران انگلیسی پس از 64 سال و برای نخستین بار پس از پایان جنگ کره راهی یکی از مرموزترین کشورهای جهان خواهند شد.

به گزارش تلگراف، گرشگران انگلیسی برای اخذ ویزای گردشگری کره شمالی مدتی را در چین اقامت کرده و سپس راهی پیونگ یانگ، پایتخت کره‌شمالی می‌شوند. آنها سپس راهی کوهستان کومکانگ در مرز دو کره شده و از مناظر طبیعی آن از جمله آبشار کومگانک که شهرت جهانی دارد و در مرز دو کره واقع شده، دیدن می‌کنند.

این در حالیست که برگزاری تورهای مشترک ویژه‌ی بازدید از مرز دو کره، پس از آنکه در ژوئیه سال 2009 میلادی یک گردشگر کره جنوبی توسط سرباز کره شمالی کشته شد، به حالت تعلیق درآمده است.

دولت کره شمالی همچنین قصد دارد در ماه‌های آتی شرایط لازم برای سفر گردشگران دیگر کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه را نیز به این کشور هموار کنند، هرچند که در حال حاضر امکان سفر گردشگران آمریکایی به این کشور وجود ندارد.

در حال حاضر دولت کره‌شمالی که با مشکلات شدید مالی روبه‌روست قصد دارد با جذب گردشگران تمام کشورهای جهان به یک مقصد جهانی گردشگری تبدیل شده و درآمد بیشتری از محل صنعت گردشگری کسب کند.

دولت کره شمالی همچنین قصد دارد در آینده نزدیک اقدام به راه‌اندازی دفاتر گردشگری در انگلیس و آلمان کند و حتا تاسیس دفاتر گردشگری در کشورهای منطقه آمریکای لاتین و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس نیز در دستور کار دولت کره شمالی قرار دارد.

کره‌شمالی در سال 2013 میزبان تنها 243 هزار گردشگر بود که در این میان تنها 6 هزار گردشگر از کشور اروپایی و مابقی از چین بودند.