قطر

کارشناسان قطری پیش‌بینی کرده‌اند درآمد این کشور از جذب گردشگران خارجی تا سال ۲۰۲۰ به ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش ایسنا، «گلف تایمز» نوشت: یک مرکز تحقیقاتی در قطر با بررسی آمار سال‌های اخیر و رویدادهای پیش‌رو، ‌پیش‌بینی کرده این کشور تا سال ۲۰۲۰ با جذب مسافران خارجی درآمدی ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری به جیب بزند.

رشد سفرهای برون مرزی قطری‌ها هم از دیگر نتایج این پژوهش بوده است؛ آمار سفرهای خارجی قطری‌ها در سال جاری میلادی با رشدی ۷.۲ درصدی، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده که یک میلیون و ۱۰۰ نفر از این افراد به عربستان رفته‌اند.

امارات متحده عربی، بحرین، کویت و ترکیه پس از عربستان، محبوب‌ترین مقاصد قطری‌ها بوده‌اند. پیش‌بینی شده تعداد قطری‌های عازم کشورهای خارجی تا سال ۲۰۲۰ به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.

کارشناسان علت رشد این آمار را قوی شدن اقتصاد این کشور در تعاملات با کشورهای اروپایی و آمریکا و همچنین شناخته شدن بیشتر قطر به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب در منطقه خاورمیانه دانسته‌اند. گسترش امکانات تجاری و ساخت هتل‌های تجملاتی، گردشگران ثروتمند بیشتری را جذب قطر می‌کند و در کل درآمد گردشگری این کشور را افزایش می‌دهد.

پایین آمدن ارزش پوند در کنار افزایش تمایل به سفرها لاکچری و سرمایه‌گذاری قطری‌ها در بازارهای اروپایی از مهم‌ترین عوامل رشد آمار صدور و ورود گردشگران این کشور محسوب می‌شود.