مرتضی رحمانی موحد

مشهد- معاون گردشگری و رئیس ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر كشوراظهار کرد: تعداد ۴ میلیون واحد اقامتی در سطح کشور به گردشگران خدمات ارائه می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رحمانی موحد عصر سه شنبه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی که با حضور استاندار برگزار شد بیان کرد: امسال به لطف خداوند متعال تمامی امكانات برای خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بسیج شده و در سراسر كشور چهار میلیون واحد اقامتی آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند.

وی اظهارداشت: در همین راستا  تعداد ۱۰ هزار پایگاه امداد و نجات، تعداد ۱۱ هزار نفر بازرس به همراه هزاران نفر از مسئولان و دست اندركاران ستادهای خدمات سفر در استان های مختلف و شهرهای گوناگون آماده ارائه خدمات به گردشگران هستند.

رحمانی موحد اظهار کرد: امسال  همچنین ۲۱ هزار رویداد و برنامه فرهنگی در شهرهای مختلف اجرای خواهد شد ضمن اینكه یک هزار و ۵۰۰ نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی نیز برپا می شود.

رئیس ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر كشور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به افزایش تعداد مسافران گفت: از ۲۵ الی ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۴ شاهد افزایش ۱۲ درصدی مسافرت و از ۲۸ اسفند ۹۴ الی یکم  فرودین ماه سال جاری شاهد افزایش ۱۷ درصدی اقامت در استان های كشور بودیم.

وی گفت: خدمت رسانی به مسافران نوروزی امسال از ۲۵ اسفندماه ۹۴ با برگزاری مانور خدمت در سراسر كشور آغاز شده و تا پایان نیمه اول فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: خوشبختانه تمهیدات لازم برای ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی اندیشیده شده است و برنامه ریزی ها در استان های مختلف خصوصا استان خراسان رضوی به شكل بسیار مطلوبی در حال پیگیری است.

رحمانی موحد خاطر نشان كرد: مهمترین اهداف ستاد هماهنگی خدمات سفر ایجاد شرایط مناسب و تسهیل در ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی است

رئیس ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر كشور با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از بخش های مختلف و نیز ارائه گزارش از سوی رئیس ، دبیركمیته ستاد، اجرایی خدمات سفر استان این ستاد را یك ستاد توانمند ذكر كرد كه توانمندی این ستاد نشان دهنده تلاش همه مسئولان و فعالان ستاد است.

وی در این جلسه با اشاره به اینكه خوشبختانه در استان خراسان رضوی اقدامات بسیار خوبی در خصوص ارائه خدمات به مسافران نوروزی و زائران بارگاه ملكوتی امام علی بن موسی الرضا (ع)، انجام شده است گفت: این فعالیت های ارزشمند نشان دهنده توانمندی ستاد وفعالیت مسئولان، فعالان، دست اندركاران و كارشناسان این ستاد است.

وی در عین حال از استاندار خراسان رضوی به عنوان رئیس ستاد خواست تا فعالیت های ستاد به شكل ویژه ای ارتقاء یابد و هم چنین استعدادها و امكانات ستاد با هدف تبلیغات واحد تجمیع شوند.