با اکران جدیدترین فیلم «جنگ ستارگان»، خیل عظیمی از گردشگران به لوکیشن‌های این پروژه سینمایی سرازیر شده‌اند.

جنگ ستارگان

به گزارش خبرگزاری ایسنا، از لوکیشن‌های «هری پاتر» گرفته تا تالار گوتیک شهر منچستر، جاذبه‌های گردشگری انگلیس سالانه میلیون‌ها نفر را به خود جذب می‌کند. در این میان، نمایش فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» هم به رونق صنعت گردشگری این کشور کمک شایانی کرده است.

از زمان شروع اکران جدیدترین ساخته «جی.جی. آبرامز»، تعداد قابل توجهی از علاقه‌مندان به مجموعه فیلم «جنگ ستارگان» راهی «پازل وود» شده‌اند تا از لوکیشن‌های این فیلم دیدن کنند.

پازل‌وود، از لوکیشن‌های جنگ ستارگان

فیلمنامه «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» توسط خود آبرامز و «لارنس کاسدان» نوشته شده و «جان ویلیامز»، آهنگساز مشهور هم موسیقی متن فیلم را ساخته است. «جورج لوکاس»، خالق مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» نیز به عنوان مشاور خلاق با این پروژه سینمایی همکاری داشته است.

بازدیدکنندگان این منطقه جنگلی در مدت یک هفته اخیر، دو برابر شده و هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در تلاش‌اند تا پاسخگوی تقاضای مسافران‌شان باشند. «پازل وود» در جنگل «دین»، منطقه‌ای پر از آرامش با جاذبه‌های طبیعی است که الهام‌بخش «جی.آر.آر تالکین» برای خلق «میان‌زمین» سرزمین خیالی رمان‌هایش بوده است.

به گزارش گاردین، جنگل «دین» مکانی است که میزبان فیلم‌های دیگری از جمله «هری پاتر و هدیه‌های مرگ» هم بوده است. آثاری چون «دکتر هو»، «مرلین»، «آتلانتیس» هم در «پازل وود» فیلمبرداری شده‌اند. مسئولین این ناحیه که تورهایی را برای بازدید کامل از این جاذبه گردشگری ترتیب داده‌اند، پیش‌بینی کردند گردشگری سینمایی طی پنج سال آینده 50 میلیون پوند به درآمد این منطقه کمک می‌کند.

براساس آمار به دست آمده، ارزش بخش گردشگری سینمایی انگلیس در سال گذشته میلادی بالغ بر 140 میلیون پوند بوده و گزارش‌ها حاکی از آن است که این رقم در حال افزایش است.