حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه

‌در سه ماه نخست سال جاری بیش از 2 هزار و 800 توریست از کشورهای غیرمسلمان در حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حضور یافتند.

به گزارش ایسنا منطقه قم، بیش از 85 درصد این بازدیدکنندگان را توریست‌های اروپایی تشکیل می‌دهند که توریست‌های آلمانی و ایتالیایی همواره بیشترین آمار را دارند و این درحالی است که رسانه‌های غربی، در راستای اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی همه روزه اکاذیب بسیاری علیه اسلام و ایران منتشر می‌کنند.

اداره اطلاع‌رسانی و تشریفات آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) جهت سرویس‌دهی هرچه بهتر به مسافران غربی، کتابچه راهنمائی زائر به زبان انگلیسی، عربی، اردو تهیه و چاپ کرده است و انتشار آن به زبان‌های اسپانیولی، فرانسوی، آذری و ترکی در دست اقدام دارد.

علاوه بر آن بروشورهایی درباره حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، اصول دین اسلام، جایگاه حضرت عیسی(ع) و حضرت مریم (س) در اسلام و سایر موضوعات مرتبط به زبان‌های مختلف در اختیار توریست‌ها قرار می‌گیرد و همچنین برخی کتب تخصصی به زبان انگلیسی برای توریست‌های علاقه‌مند تهیه شده که در صورت لزوم به آنان اهدا می‌گردد.

بنابر این گزارش این بازدیدکنندگان در قالب گروه‌های چند نفره سازماندهی می‌شوند و همراه با مترجمان مجرب، جهت آشنایی هر بیشتر با فرهنگ اسلامی ایرانی به حرم‌گردی می‌پردازند.

پس از آن در صورت تمایل گردشگران، نشست‌های صمیمی در خصوص مسائل مذهبی و جاری جهان اسلام و سایر ادیان توسط کارشناسان مذهبی برگزار می‌گردد و میهمانان در فضایی دوستانه، پرسش ها و نظرات خود را مطرح می‌کنند.

اکثر مهمانان در حالی که از این سفر بسیار خرسندند، می‌گویند که در شبکه‌های اجتماعی، سایت و وبلاگ‌های‌شان از دروغ بودن اخبار رسانه‌های‌شان در مورد اسلام و ایران پرده‌برداری می‌کنند.

اکثر این گردشگران از محیط معنوی این بارگاه ملکوتی اظهار شگفتی می‌کنند و گاها مشاهده می‌کنیم که برخی از آنان به شدت منقلب می‌شوند و حتی با حالت تضرع و گریان برای اخذ حاجات خویش دعا می‌نمایند.