سلطانی فر

مسعود سلطانی‌فر در یادداشتی با تبریک به رهبر معظم انقلاب، رییس‌جمهور مدبر و مردم انقلابی و خسته نباشید به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای حل موضوع هسته‌ای ایران، اعلام کرد: «سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عزم خود را برای تلاش مضاعف جهت ارائه خدمات مناسب و میزبانی شایسته گردشگران خارجی جزم کرده است.»

به گزارش ایسنا، در یادداشت رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمده است: «شاید به جرأت بتوان گفت با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای، هیچ حوزه‌ای به اندازه حوزه گردشگری متاثر نخواهد شد، به همین دلیل خبر توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها هیچ مجموعه‌ای را به اندازه فعالان گردشگری خوشحال نکرده است.

طی سال‌های گذشته تبلیغات منفی علیه ایران و وجود تحریم‌های بین‌المللی ضربه‌های سنگینی را به صنعت گردشگری وارد کرد و لذا با رفع تحریم‌ها و تغییر ذهنیت دنیا نسبت به ایران، آینده درخشانی در انتظار گردشگری کشور خواهد بود، آینده‌ای که همراه با توسعه زیرساخت‌های گردشگری، رشد مورد نظر مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور و دولت در این صنعت را در آینده نزدیک رقم خواهد زد. تاثیرات مثبت توافق هسته‌ای بر صنعت گردشگری کشور شگفت‌آور است، تا جایی که از دو سال پیش با روی کار آمدن دولت یازدهم، صرفا با طرح زمزمه‌های توافق، شاهد رشد مثبت گردشگری و افزایش ورود گردشگران بوده‌ایم، از این‌رو با توجه به خبر مسرت‌بخش پیروزی بزرگ ملت ایران در احقاق حقوق هسته‌ای خود و تفاهم هسته‌ای انجام‌شده با قدرت‌های بزرگ، می‌توان سال‌هایی پر تحرک در حوزه گردشگری خارجی در ایران را پیش‌بینی کرد.

بدون تردید لغو تحریم‌ها منجر به توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در بخش گردشگری در کشور خواهد شد و به موازات آن زمینه برای حضور پررونق‌تر گردشگران خارجی در ایران بیش از گذشته فراهم می‌شود، بنابراین خانواده بزرگ سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عزم خود را برای تلاش مضاعف جهت ارائه خدمات مناسب و میزبانی شایسته گردشگران خارجی جزم کرده است.

به میمنت پیروزی ملت و دولتمان در توافق هسته‌ای بی‌شک امسال شاهد همکاری و مشارکت فعالانه مردم نیز در حیطه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور خواهیم بود. همچنین در سایه تدابیر دولت تدبیر و امید سال‌هایی توام با رونق اقتصادی و اجتماعی و همکاری‌های بین‌المللی را شاهد خواهیم بود. بدون شک دستاوردهای رفع تحریم‌ها در حوزه گردشگری متنوع خواهد بود که افزایش گردشگران خارجی، ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور برای مشارکت در پروژه‌های گردشگری، توسعه اشتغال پایدار در این بخش، کاهش وابستگی به نفت و امکان استفاده از کارت‌های اعتباری خارجی در کشور که کمک بزرگی به توسعه گردشگری می‌کند از جمله آنهاست.

حضور گردشگران غربی در ایران در عین حال بهترین فرصت برای معرفی ایران به جهانیان و معرفی چهره واقعی نظام جمهوری اسلامی در عرصه جهانی و صدور ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی است. در پایان به سهم خود به تیم شجاع و توانمند ایران در مذاکرات هسته‌ای خسته نباشید می‌گویم و این پیروزی بزرگ را به رهبرفرزانه انقلاب اسلامی، رییس‌جمهور مدبر و مردم انقلابی کشورمان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.»