بارسلونا

شهردار جدید بارسلونا اعلام کرد: قصد دارد سقفی برای حضور گردشگران ورودی به این شهر تعیین کند تا از تبدیل شدن آن به شهری مانند «ونیز» جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، «آوا کولائو» که اخیرا به عنوان شهردار بارسلونا دومین شهر بزرگ اسپانیا انتخاب شده، معتقد است: این شهر باید تعداد گردشگران ورودی را از طریق تعیین سقف کاهش دهد و در غیر این صورت مانند ونیز از گردشگر اشباع می‌شویم.

در سال 2013 میلادی رکورد 7/57 میلیون نفر گردشگر از بارسلونا دیدن کردند که در این میان بیش از شش میلیون نفر غیر اسپانیایی بودند،‌ این در حالی است که تعداد گردشگران ورودی به این شهر در سال 2000 میلادی 3/14 میلیون نفر بود.

شهردار جدید بارسلونا در ادامه عنوان کرد: با اجرای طرح‌های استراتژیک باید میان سود حاصل از بخش توریسم و ساکنین بارسلونا توازن ایجاد کنیم، چون بخش‌هایی از شهر به مرز اشباع رسیدند. باید مهلت قانونی برای اقامت در هتل‌های جدید و آپارتمان‌ها تعیین کنیم و بیش از این که امور از کنترل خارج شود از سیاست‌های پیشگیرانه استفاده کنیم.

افزایش روز افزون جذابیت بارسلونا به عنوان یک مقصد بین راهی و همچنین افزایش رفتارهای گستاخانه برخی از گردشگران موجب واکنش شدید برخی از ساکنان شهر در مناطق مرکزی شده است.

شهردار جدید بارسلونا خواستار کاهش ساخت هتل‌های جدید و آپارتمان‌های اقامتی تا شش ماه آینده شده است تا تصمیم‌گیری درباره مناطق با ظرفیت توسعه گردشگری انجام شود، اما همه افراد مانند شهردار فکر نمی‌کنند که محدود کردن حضور گردشگران کارساز باشد و تصمیم جدید شهردار را پوپولیسم محض می‌دانند.

منتقدان شهردار اذعان می‌کنند که برخی از مناطق مرکزی بارسلونا از حضور گردشگران اشباع شده است اما پیشنهاد می‌دهند که شهرداری ساخت امکانات اقامتی را در مناطق حاشیه‌ای‌تر تقویت کند آنها معتقدند جلوگیری از حضور گردشگران در بارسلونا مثل این است که فکر کنید می‌توانید جلوی جزرمد را بگیرید.