مسعود سلطانی‌فر

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه رایزنی‌ها و مذاکرات جانبی خود در حاشیه یکصدمین اجلاس شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی با وزیر گردشگری جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور گفت: دولت تدبیر و امید مصمم است با استفاده از ظرفیت گردشگری، مناسبات و همکاری‌های خود را با دیگر کشورها بسط دهد.

وی با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات بهینه و درخور شان گردشگران آذربایجانی، به ظرفیت‌های ایران در زمینه گردشگری سلامت و طبیعت‌گردی اشاره کرد و افزود: ما به دنبال این هستیم که زمینه بهره‌مندی مردم جمهوری آذربایجان به عنوان کشور همسایه و مسلمان که بیشترین اشتراکات را با ما دارند را از این ظرفیت ها تسهیل کنیم.

«ابوالفضل گارایف»، وزیر گردشگری جمهوری آذربایجان نیز ضمن استقبال از برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در گسترش همکاری‌ها در حوزه گردشگری اظهار کرد: دولت آذربایجان آماده است تا به صورت مشترک نسبت به پیشنهاد برای ثبت آثار ملموس و ناملموسی که میراث مشترک دو کشور است همکاری کند.

«گارایف» ضمن دعوت از رییس سازمان میراث فرهنگی برای سفر به کشور آذربایجان ابراز امیدواری کرد: از طریق گسترش مناسبات گردشگری زمینه نزدیکی هرچه بیشتر دو ملت فراهم شود.

وی تسهیل صدور روادید و ایجاد شرایط برای صدور ویزای الکترونیک را جزو برنامه‌های دولت آذربایجان برای توسعه صنعت گردشگری دانست.

همچنین در این دیدار طرفین بر تهیه و امضای سند توسعه همکاری‌های گردشگری دو کشور و استفاده از آن به عنوان دستور کار اجرایی در بخش گردشگری، تاکید کردند.