ایرلند

گردشگران خارجی در سال 2014 میلادی بیش از 3.5 میلیارد یورو در ایرلند خرج کردند، رقمی که 300 میلیون یورو بیشتر از سال 2013 میلادی است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، بنابر اعلام مسئولان گردشگری ایرلند، تعداد گردشگران خارجی بازدیدکننده از این کشور در سال 2014 با افزایش 9 درصدری به 7.3 میلیون نفر رسیده است که بیشترین رقم در این زمینه از سال 2008 تاکنون است و در این میان بیشترین گردشگران از کشورهای آمریکا، کانادا و آلمان بوده‌اند.

«امون مک‌کین»، مدیر اجرائی کنفدراسیون گردشگری ایرلند (ITIC) عنوان کرد: در صنعت گردشگری ایرلند 200 هزار نفر مشغول کار هستند و در سال گذشته 5 هزار شغل به این رقم اضافه شد و انتظار می‌رود در سال 2015 نیز 8 هزار فرصت شغلی دیگر در این صنعت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه گردشگران آمریکای شمالی امسال 120 میلیون یورو بیشتر از سال گذشته میلادی در ایرلند هزینه کردند، ابراز امیدواری کرد گردشگران بتوانند تا سه سال آینده از طریق پرواز مستقیم از پکن به دوبلین بیایند.

وی همچنین به ویزای مشترک انگلیس – ایرلند اشاره کرد که بر اساس آن گردشگران از کشورهایی چون چین و هند قادر خواهند بود با ویزای انگلیس از کشور ایرلند نیز دیدن کنند.

«پل کارتی»، رییس کنفدراسیون گردشگری ایرلند نیز در این‌باره گفت: رشد اصلی گردشگری در سال 2015 از محل کشورهای دور حاصل می‌شود و صنعت گردشگری ایرلند باید نیازهای بازارهای گردشگری کشورهایی با اقتصاد در حال توسعه را فراهم کند.

کنفدراسیون گردشگری ایرلند از دولت تقاضا کرده که در سال آینده میلادی 250 میلیون یورو در صنعت گردشگری سرمایه‌گذاری کند و تصمیم دولت بر حفظ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده خدمات گردشگری موجب تقویت رقابت جویی ایرلند خواهد شد.