گردشگر عراقی

نماینده اداره کنسولی وزارت امور خارجه در نشست تخصصی – منطقه‌ای شورای راهبری گردشگری سلامت با ارزیابی آمار ورود گردشگران عراقی به کشور از ابتدای سال 91 تا کنون، ورود بیش از 2 میلیون گردشگر از این کشور همسایه را تا پایان امسال پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایسنا، «مجتبی کریمی» در دومین نشست تخصصی – منطقه‌ای شورای راهبری گردشگری سلامت، استان‌های غرب و جنوب غرب شامل خوزستان، کرمانشاه، ایلام و کردستان که روز 13 آذر ماه در اهواز برگزار شد، گفت: طبق آمار موجود، وزارت امور خارجه در سال 91، یک میلیون و 100 هزار ویزا در عراق صادر کرده است که این تعداد در سال 92 به تعداد یک میلیون و 760 هزار نفر افزایش یافته است.

وی بیان اینکه طی شش ماه نخست سال جاری، برای یک میلیون و 80 هزار نفر عراقی ویزا صادر شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان ورود گردشگران عراقی به کشور که غالباً با هدف بهره‌مندی از خدمات درمانی به استان خوزستان وارد می‌شوند، به بیش از 2 میلیون نفر تا پایان سال جاری برسد.

این مقام مسئول همچنین از صدور ویزای الکترونیک در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: پیش از این تجربه صدور ویزای الکترونیک در فرودگاه اهواز به دلیل نداشتن مصوبه هیات دولت متوقف شد که به زودی با تقدیم لایحه مربوطه به دولت این امر مجدداً تداوم خواهد یافت.

همچنین نماینده اداره کنسولی وزارت خارجه از تنوع روادیدهای قابل استفاده خبر داد و گفت: صدور ویزای نوع T به منظور انجام امور درمانی با قیمت مناسب و ویزای نوع M، برای خانم‌های ایرانی که همسر خارجی دارند با مدت زمان طولانی در دستور کار قرار گرفته است.

کریمی با بیان اینکه این امکان فرصت مطلوبی برای توسعه گردشگری سلامت کشور به شمار می‌آید گفت: در حال حاضر کشورهای همسایه همچون امارات با دارا بودن کمتر از 20 بیمارستان تخصصی، عزم خود را جهت جذب گردشگران این حوزه جزم و بسیار موفق عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نیاز است ضمن ورود به بازار رقابتی موجود زمان‌بندی دقیقی جهت برنامه‌ریزی از لحظه صدور ویزا تا پذیرش گردشگر به عنوان بیمار، دریافت خدمات درمانی، مداوا و بازگشت به مبدا انجام شود گفت: این اقدام به یاری دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان مجری و شورای راهبری گردشگری سلامت در قالب حامی و برنامه ریز محقق خواهد شد.