علی یونسی
همدان – خبرگزاری مهر: دستیار ویژه و ارشد رئیس جمهور در امور اقوام گفت: راه حل عمده بسیاری از مشکلات اقتصادی در جامعه جذب گردشگر است و ایران جزو معدود کشورهایی است که جاذبه های توریست مذهبی، تاریخی و طبیعی را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی یونسی ظهر یکشنبه در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی به خاطر خون پاک شهدا پایدار مانده است، اظهار داشت: اداره و توسعه کشور از جهاتی سخت تر از میدان جنگ است، میدان جنگ سخت است ولی جهاد اصغر است ولی جهاد اکبر جهاد درونی و خانگی است.

وی با بیان اینکه دشمن در جبهه جنگ مشخص و جبهه روشن و خط مشخص است، عنوان کرد: جهاد نفسانی، جهاد در دورن خود انسان و جهاد سختی است.

دستیار ویژه و ارشد رئیس جمهور در امور اقوام با بیان اینکه بسیاری از شهیدان پیش از شهادت بر نفس خود پیروز شده بودند که شهید رجایی یک نمونه از این شهیدان است، عنوان کرد: شهید رجایی نفس خود را کشته و وجود خود را غرق خدا کرده بود.

حجت الاسلام یونسی با بیان اینکه افراد زیادی تلاش می کنند که کارمند دولت شوند اما بعد از مدتی متوجه می شوند که صدای دهل شنیدن از دور خوش است، عنوان کرد: کسانی که کار در بازار را برای خود انتخاب می کنند به مراتب وضع مالی بهتری دارند.

وی با بیان اینکه در حدیث آمده است که روزی خود را محدود نکنید در حالی که کسی که کارمند دولت می شود خود او محدودیت را قبول می کند، اظهار داشت: عجیب است که همه در ایران تلاش می کنند که کارمند شوند.

دولت نباید کارهایی که به عهده مردم است را انجام دهد

دستیار ویژه و ارشد رئیس جمهور در امور اقوام با بیان اینکه امسال هزار و 500 نفر وارد ادارات شده اند درحالی که دولت وظیفه داشت خود را کوچک کند، ابراز داشت: دولت نباید کارهایی که به عهده مردم است را انجام دهد و هم اکنون دولت به وظیفه خود نمی رسد.

حجت الاسلام علی یونسی با بیان اینکه دولت وظیفه تهیه زمینه و مقدمات کار را بر عهده دارد، بیان کرد: دولت باید زمینه را برای اشتغال فراهم کند.

وی با بیان اینکه مردم چیزی که انتظار دارند زندگی است و می خواهند زندگی کنند، ادامه داد: استان همدان به توسعه نیاز دارد ولی متاسفانه در این راستا نسبت به سایر استان ها دچار عقب ماندگی است.

دستیار ویژه و ارشد رئیس جمهور در امور اقوام با بیان اینکه از حاشیه شهر همدان که عبور می کردم دیدم که ساختمان های همدان هنوز مانند گذشته است و از نظر صنعتی و کشاورزی که محور است توسعه پیدا نکرده است، عنوان کرد: همدان از جهات منفی همانند بیکاری توسعه پیدا کرده است.

حجت الاسلام یونسی با بیان اینکه بیکاری منشا بسیاری از مفاسد است، ادامه داد: بسیاری از افراد درد ها را نمی بینند و یا اینکه نمی خواهند که ببینند و مشکلات فرهنگی وجود د ارد.

وی با بیان اینکه در امسال سال فرهنگی و اساس انقلاب ایران فرهنگی است و اگر فرهنگ را از ایران بگیرند روح را گرفته اند، افزود: پیامبر(ص) فرمود فقر ریشه کفر است و بالا تر از کفر بی فرهنگی وجود ندارد.

دستیار ویژه و ارشد رئیس جمهور در امور اقوام با بیان اینکه دولت باید تلاش کند و زمینه کفر را از بین ببرد، اظهار داشت: راه حل عمده بسیاری از مشکلات اقتصادی در جامعه توریسم است و ایران جزو معدود کشورهایی است که جاذبه های توریست مذهبی، تاریخی و طبیعی را دارد.

حجت الاسلام علی یونسی با بیان اینکه عده ای تا اسم توریست می آید می گویند اسلام در خطر است، ابراز داشت: این افراد را کشورهایی مثل ترکیه، دبی و مالز تحریک می کنند که بخش عظیمی از ثروت ایران به کشور آنها سرازیر می شود.

وی با بیان اینکه با توسعه توریست ایران اسلام از بین نمی رود بلکه منافع کشورها از بین می رود، عنوان کرد: همدان جاذبه های زیادی دارد که اگر برای آنها به درستی برنامه ریزی شود نتیجه بخش خواهد بود.

حجت الاسلام یونسی با بیان اینکه متاسفانه در همدان هر کس دستش به جایی می رسد در تلاش است تا در تهران برج سازی کند، ادامه داد: امنیت وجود دارد اما احساسی نیز هست که باید این احساس را گرفت و علاوه بر وجود امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید احساس آن نیز وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت باید تلاش کن زیر ساخت ها را درست کند و کار دولت درست کردن تفرجگاه ها نیست، ادامه داد: اگر کسی یک پارک درست کرد کار خیر انجام داده است.

دستیار ویژه و ارشد رئیس جمهور در امور اقوام با بیان اینکه نگاه ها در خصوص توسعه استان همدان باید عوض شود، اظهار داشت: بخشی از امنیت، امنیت روانی است و همه باید برای ایجاد امنیت روانی وارد کار شوند و همه باید برای تغییر ذهنیت جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام علی یونسی با بیان اینکه باید از مردم دعوت کرد تا سرمایه گذاری کنند، ادامه داد: در صورت سرمایه گذاری در همدان بهترین پزشکان، علما، نخبگان و غیره به همدان می آیند چراکه استان همدان باید روزگار گذشته خود باز گردد.

وی با بیان اینکه همدان در گذشته پایتخت علمی، فرهنگی و دینی کشور بوده است، افزود: بوعلی  محل استقرار پیدا نمی کرده است و به هر شهری می رفت خود را با اسم مستعار معرفی می کرد اما زمانی که به همدان آمد نخست وزیر شد و بوعلی همدانی شد.

دستیار ویژه و ارشد رئیس جمهور در امور اقوام با بیان اینکه بوعلی در شهر ری و گرگان نتوانست بماند و از ترس جان به همدان آمد، عنوان کرد: بوعلی کسی بود که همدان را برای وطن و خدمت خود انتخاب کرد و عمده فعالیت های خود را در همدان انجام داد و این نشان می دهد که همدان در گذشته قابلیت و ظرفیت های زیادی داشته است.

حجت الاسلام یونسی با بیان اینکه از همدان سید علی همدانی حرکت و شبه قاره را مسلمان می کند، ادامه داد: همدان مهد پرورش علما و نوابغ بوده و این موضوع که همدان به عنوان نخستین پایتخت تاریخ و تمدن ایران انتخاب شده اتفاقی نیست.

جاذبه های طبیعی همدان باید شناسایی و تبلیغ شوند

وی با بیان اینکه جاذبه های طبیعی همدان باید شناسایی و تبلیغ شوند، افزود: فرهنگ مردم را باید هماهنگ و همراه کنیم چراکه اگر فرهنگ توسعه درست نشود نمی توان کاری کرد.

دستیار ویژه و ارشد رئیس جمهور در امور اقوام با بیان اینکه دولت زیر ساخت های توسعه را فراهم می کند که مهمترین آن فرهنگ و امنیت است، ادامه داد: صرفا نیاز کافی نیست بلکه آگاهی، همراهی، هماهنگی و صبوری می طلبد که در این صورت نیاز شغلی همدان را هم می توان رفع کرد.

حجت الاسلام علی یونسی با اشاره به اینکه نباید ترسید که اگر توریست آمد دین و فرهنگ از بین می رود بلکه باید فرهنگ و اصالت های فرهنگی خود را حفظ کنیم و فرهنگ خود را انتقال دهیم، ادامه داد: باید این قدرت را داشته باشیم که اگر توریستی وارد استان شد تحت تاثیر فرهنگ غنی استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نخستین اقدامی که باید انجام شود این است که فضای فرهنگی و عمومی کشور آماده شود، اظهارکرد: هر کشوری که فضای فرهنگی و عمومی خود را آماده نکرده شکست خورده است.

در پایان جلسه شورای اداری استان همدان از شش دستگاه انتقال خون، شرکت پخش فراورده های نفتی، بانک مسکن، شرکت بیمه آسیا، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادراه زندان های استان همدان به عنوان دستگاه های برتر تقدیر شد.