معاون رئیس جمهور
شهرکرد – خبرگزاری مهر: معاون رئیس جمهور گفت: ورود گردشگر خارجی به کشور در سه ماه اول سال نسبت به دوره مشابه 200 رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی فر ظهر چهار شنبه در دیدار عمومی با مردم شهرستان سامان افزود: تمامی هتل های چهار ستاره و پنج ستاره در شهر های یزد، شیراز و اصفهان تا آذرماه سالجاری رزرو شده است.

وی افزود: در تعطیلات عید فطر در اقامتگاه رسمی کشور 12 میلیون اقامت ثبت شده است و همین میزان نیز در کمپینگ ها مسافران اقامت داشته اند.

وی تاکید کرد: برنامه اصلی ما در سطح سازمان جذب گردشگر خارجی است و این عرصه است که درآمدی را برای ما به همراه دارد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: با توجه به جذب گردشگر خارجی مشکلات اقتصادی رفع می شود وساماندهی مکان ها و زیر ساخت های گردشگری را هم به همراه دارد.

اردو های دانشجویی مورد توجه می قرار گیرد

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: یشترین تمرکز ما بر روی تور ها و اردو های دانشجویی در اردیبهشت و خرداد و مهر تا بهمن است که تمرکز مسافرت در این ماه ها کمتر از ماه های دیگر است.

وی ادامه داد: از گردشگران خارجی تاکنون هیچ گونه گزارش سوئی نداشتیم و مشکلی در این خصوص وجود نداشته است و هدف گردشگران خارجی بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی و فرهنگی و ملی است.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: ما در سال های گذشته رکورد اقتصاد منفی در 91 و 92 داشته ایم و این در پی تحریم و سوء مدیریت بوده است و هدف سازمان نیز توسعه گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های استان و ایجاد زیر ساخت های گردشگری از اهداف اصلی است و عرصه گردشگری نیازمند سیاست گذاری و برنامه ریزی است.

مسعود سلطانی فر ادامه داد: در شهرستان سامان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری وجود دارد که توسعه گردشگری استان باید از شهرستان سامان ساماندهی شود.

معاون رئیس جمهور گفت: ورود گردشگر خارجی به کشور در سه ماه اول سال نسبت به دوره مشابه 200 رشد داشته است.