گردشگر

دولت چین از هدفگذاری خود برای جذب سالانه 2 میلیون گردشگر انقلابی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در قالب این طرح آثار برجای مانده از انقلاب چین و رهبران بلندپایه آن در مناطق مختلف این کشور و همچنین آثار برجای مانده از جنگ چین و ژاپن به جاذبه‌های گردشگری تبدیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از این جاذبه‌های گردشگری خانه «مائو تسه تونگ» سیاست‌مدار انقلابی کمونیست چینی و نخستین رئیس‌جمهور چین بوده که در استان هونان در مرکز چین واقع شده است.

این خانه که ارزش تاریخی بالایی نیز دارد و به احتمال فراوان در قرن هجدهم میلادی بنا شده، در سال‌های کودکی مائو، محل زندگی وی بوده و قرار است در سال 2016 که مصادف با چهلمین سال درگذشت مائو است، به یکی از مقاصد برتر گردشگری چین تبدیل شود.

همچنین قرار است یک پارک فرهنگی و گردشگری نیز در استان شانژی چین برای آشنایی مردم این کشور و گردشگران به شیوه‌های جنگی چریک‌های ارتش خلق چین در نبرد با ارتش ژاپن در دهه 40 میلادی نیز راه‌اندازی شود.

گردشگری انقلابی در شرایطی در سال‌های آتی میلیون‌ها گردشگر را جذب چین می‌کند که این کشور در سال 2013 نزدیک به 440 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت.

سیاست‌های جدید دولت چین که توسعه‌ی صنعت گردشگری یکی از ارکان آن است، از دهه‌ 90 میلادی آغاز شده‌اند و حاصل آن‌ها، رشد چشم‌گیر تعداد گردشگران این کشور در یک دوره‌ 10ساله (1996 تا 2006) بوده است. سازمان جهانی جهانگردی نیز مدتی قبل در گزارشی اعلام کرد که چین با بیشترین میزان رشد در کسب درآمد از محل صنعت گردشگری، در صدر فهرست کشورهای آسیایی میزبان گردشگران قرار دارد.

در این شرایط کارشناسان با توجه به عملکرد موفق دولت چین در طول دو هفته برگزاری مسابقات آسیایی در شهر گوآنگژو، با جذب نزدیک به نیم‌میلیون نفر گردشگر و جذب بیش از یک‌ میلیون گردشگر در زمان برگزاری المپیک پکن در سال 2008، پیش‌بینی می‌کنند که دولت این کشور به هدف خود در جذب 100 میلیون نفر گردشگر در سال 2020 میلادی و تبدیل شدن به مقصد نخست گردشگری جهان دست یابد.