کشورهای عربی

کشورهای منطقه خلیج فارس با جشنواره‌های رمضانی و جوایز میلیونی به استقبال گردشگران می‌روند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، کشورهای خلیج منطقه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان،‌ جشنواره‌ها و بازارچه‌های ویژه رمضان را برای جذب توریست‌های منطقه افتتاح خواهند کرد.

به گزارش شبکه خبری «الیوم السابع» مصر، موسسات و مراکز توریستی کشورهای عربستان، قطر، امارات و عمان اعلام کردند و در سه ماهه تابستان برنامه و فعالیت‌های متنوعی را همراه با مسابقات بزرگ برای گردشگران در نظر گرفته‌اند.

در دوحه، پایتخت قطر، جشنواره «دیزنی» با مشارکت بیش از 100 شخصیت کارتونی مشهور در کنار فعالیت‌های تفریحی دیگر برای جذب خانواده‌ها برگزار خواهد شد.

«معتز الخیاط»، رئیس شورای اداری آژانس‌های مسافرتی قطر گفت: این کشور در تابستان، ماه رمضان و به ویژه تعطیلات عید فطر (تا پایان ماه سپتامبر) برنامه ویژه توریستی شامل کنسرت موسیقی، سیرک و آتش‌بازی در کنار خدمات درمانی ارائه خواهد کرد.

در امارات نیز بنابر گفته «لیلی سهیل»، مدیر اجرایی موسسه فرهنگی دبی، طرح «رمضان در دبی» از فردا آغاز خواهد شد. در این طرح برای بازدیدکنندگان بازارچه شبانه رمضان، سه دستگاه اتومبیل در نظر گرفته شده است. علاوه‌بر این در پایان ماه رمضان و در جشن عید فطر جوایزی به ارزش 550 هزار دلار میان شرکت‌کنندگان توزیع خواهد شد.

در عربستان هم جشنواره فرهنگی «شهر جده» با 70 مرکز تفریحی و توریستی و 360 مرکز تجاری، صدها هزار بازدیدکننده خواهد داشت.

کمیته برگزاری این جشنواره پیش‌بینی کرد، تا پایان ماه رمضان تعداد بازدیدکنندگان به سه میلیون گردشگر داخلی و خارجی برسد و درآمد کل جشنواره از سه میلیارد ریال عربستان فراتر رود.

«حسن ابراهیم»، رئیس کمیته اجرایی این جشنواره گفت: تاکنون سه کیلوگرم طلا و 9 دستگاه اتومبیل به عنوان جایزه برای خریداران و توریست‌ها در نظر گرفته شده است.

«شیخ سالم بن عوفیت»، شهردار ظفار در عمان نیز اعلام کرد: جشنواره توریستی «صلالهم» با مجموعه متنوعی از برنامه‌های تفریحی و فرهنگی کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: همواره کشورهای عربی منطقه شاهد خروج وسیع گردشگران در تعطیلات تابستان به سوی شهرهای توریستی آسیا و اروپا هستند. این مسأله مراکز توریستی منطقه را به ابتکار عمل در این زمینه و ارائه طرح‌های متنوعی واداشته است.