گردشگری

مهرداد لاهوتی گفت: چاره حل مشکل گردشگری کشور، برگزاری جشنواره نیست؛ بلکه پیش از جشنواره‌ها باید رویکرد مسئولان نسبت به جذب گردشگر تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه گیلان، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برگزاری بیش از حد جشنواره‌ها و همایش‌ها برای تغییر رویکردها اظهار کرد: ممکن است برگزاری جشنواره‌ها به نفسه کار خوبی برای فرهنگ‌سازی امری در ذهن مسئولان و مردم باشد، اما نمی‌تواند تأثیر چندانی در ادامه روند امور ایجاد کند.

وی با اشاره به جشنواره‌ای که قرار است برای گردشگری برگزار شود، افزود: تاکنون جشنواره‌های بسیاری برای ترویج گردشگری در بین مردم و معرفی جاذبه‌های گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی برگزار شده است. در این بین باید دید نتیجه برگزاری این جشنواره‌ها تا چه میزان بوده و چقدر توانسته است در تغییر رویکردها نسبت به گردشگری موثر باشد.

لاهوتی با بیان اینکه باید به دنبال راهکارهای واقعی جهت جذب گردشگر بود،گفت: سرمایه‌گذاری و ترغیب بخش خصوصی برای حضور در حوزه صنعت گردشگری، یکی از مهم‌ترین راهکارها در این زمینه است که نیاز به ارایه تسهیلات از سوی دولت دارد.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از دیگر کارهایی که باید در حوزه گردشگری انجام داد، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است که می‌تواند در شیوه جذب گردشگر، زمان و مکان‌های تبلیغات و شناسایی وظایف دستگاه‌های مختلف در این حوزه موثر باشد.