دولت

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی توجه به بحث زیرساخت‌ها برای جذب گردشگر را از مهمترین مطالبات این استان در حوزه‌ی میراث فرهنگی و گردشگری در سفر هیات دولت به خراسان جنوبی دانست.

به گزارش ایسنا، حسن رمضانی با تاکید بر این‌که خراسان جنوبی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مناسبی در راستای توسعه‌ صنعت گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی دارد، یکی از ظرفیت‌های این استان را کویر‌ها و بیابان‌های آن دانست و افزود: خراسان جنوبی با داشتن این ظرفیت می‌تواند به قطب بیابانگردی و کویرنوردی کشور تبدیل شود. این استان مرتفع‌ترین تپه‌های جهان را دارد و علاوه‌بر این‌که یکی از گرم‌ترین نقاط جهان است و یکی از تاریک‌ترین آسمان‌ها را دارد، می‌تواند در زمینه رصد ستارگان گردشگران زیادی را جلب کند.

او با تاکید بر وجود یکی از مهم‌ترین مراکز تولید گیاهان دارویی و داشتن گونه‌های ویژه جانوری در سطح کشور که می‌تواند این استان را به عنوان مقصد گردشگران برای حیات وحش تبدیل کند، اظهار کرد: خراسان جنوبی علاوه‌بر داشتن جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی مانند مساجد و منازل تاریخی دارای باغ‌های تاریخی فراوانی است که آن‌ها نیز می‌تواند گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند.

وی همچنین خراسان جنوبی را یکی از قدیمی‌ترین مراکز کشور در حوزه‌ی مردم‌شناسی دانست و بر وجود دو روستای شگفت‌انگیز از هفت روستا در کشور به نام‌های «چنشت» و «ماخونیک» در این استان تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی مجموعه‌ی این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در خراسان جنوبی را عوامل ضرورت تبدیل این استان به یک مقصد گردشگری دانست و گفت: جذب گردشگر در استان می‌تواند باعث ایجاد اشتغال برای روستائیان و درآمدزایی برای مردم مناطق شهری شود.

رمضانی همچنین با تاکید بر لزوم فراهم شدن زیرساخت‌ها برای جذب گردشگر در این استان ادامه داد: در بخش حمل‌ونقل نیز باید پروازها به مقصد بیرجند و بیرجند به سایر نقاط کشور افزایش یابد تا زمینه‌ی ورود گردشگر به این استان فراهم شود.

او در توضیح دیگر مطالبات این اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی از دولت اضافه کرد: در بحث تجهیز زیرساخت‌های گردشگری استان و فعالیت‌هایی که منجر به جذب گردشگر می‌شود، باید تلاش شود. در این راستا باید امکانات اساسی فراهم و مجهز شود و دولت به ویژه شرکت‌های وابسته به دولت ترغیب به سرمایه‌گذاری در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان شوند تا این امر باعث گسترش فضای سرمایه‌گذاری شود.

وی همچنین درباره‌ی مطالبات از حوزه صنایع‌دستی نیز اظهار کرد: خراسان جنوبی از نظر منسوجات و پارچه‌بافی به لحاظ کیفیت در سطح کشور نمونه است که باید به این موضوع توجه شود.

به گزارش ایسنا، در سفر یک روزه رئیس جمهور به خراسان جنوبی قرار است مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری به عنوان نماینده‌ی رئیس جمهور به بشرویه برود.