زنان

معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده در شهرستان ترکمن بر پیگیری بحث گردشگری جزیره آشوراده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار «زنان» خبرگزاری ایسنا، شهیندخت مولاوردی که همزمان با سفر دو روزه رییس جمهوری به استان گلستان، در بندرترکمن حضور یافته بود، در بازدید از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان قول مساعد داد که در دولت بحث گردشگری جزیره آشوراده به طور جدی پیگیری شود.

فرماندار شهرستان ترکمن نیز در این بازدید بر ضرورت احیای تنها جزیره ایرانی دریای خزر تاکید کرد و گفت: طرح‌های گردشگری برای جزیره آشوراده تهیه شده است اما تاکنون به دلایل محیط زیستی اجرایی نشده است.

مرجان نازقلچی افزود: آشوراده می تواند در صورت اجرایی شدن این طرح ها به قطب گردشگری در استان گلستان و شمال کشور تبدیل شود.

فرماندار شهرستان ترکمن همچنین با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی و آبزی پروری در این منطقه تاکید کرد: ماهیان خاویاری دریای خزر قدمت طولانی دارد که متاسفانه به دلیل صید غیرمجاز و بی رویه هم اینک نسل آنها در معرض انقراض قرار دارد.

نازقلچی افزود: از 5 گونه ماهیان خاویاری دریای خزر، نسل 2 گونه منقرض شده است و با توجه به وضعیت کنونی پیش بینی می شود تنها در چند سال آینده ماهیان خاویاری در دریای خزر زیست کنند.

وی با اشاره به کمک های دولتی به استان های ساحلی دریای خزر خاطر نشان کرد: دولت به مازندران و گیلان اعتبارات ویژه ساحلی اختصاص داده، در حالی که استان گلستان با دارا بودن سه ساحل بزرگ از این اعتبارات بی بهره مانده است.

فرماندار بندرترکمن همچنین اضافه کرد: دولت در این زمینه برای استان گلستان نیز قول مساعد برای تخصیص اعتبار داده است.

با تشکر از سرور دات ای ار برای پشتیبانی سایت و در  اختیار گذاشتن فضای هاستینگ ممنون از تیم خوب پشتیبانی server

خرید سرور مجازی و اختصاصی و  هاستینگ