خلیج‌فارس

مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران با دستاوردهای 10 دوره همایش ملی خلیج‌فارس در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی «ICOPMAS» حاضر شد.

یازدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های از تاریخ 3 لغایت 5 آذر ماه سال 1393 در هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، یازدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی (ICOPMAS 2014) از سوم تا پنجم آذرماه در هتل المپیک تهران با مشارکت سازمان‌ها و انجمن‌های ملی و بین‌المللی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی – تحقیقاتی که در زمینه‌ی سواحل و بنادر کشور فعالیت پژوهشی و اجرایی دارند، از جمله مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران برگزار شد.

همایش بین‌المللی «ایکوپمس» به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای علمی دریایی در کشور و منطقه که هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود با گردهمایی متخصصان و دست‌اندرکاران این حوزه در زمینه‌ فناوری، مدیریت و برنامه‌ریزی بنادر، سواحل و سازه‌های دریایی و تاکید بر ارتقای کیفی سطح علمی مهندسی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در کشور، فضای مناسبی را برای بحث و تبادل نظر و انتقال تجربه‌ها میان متخصصان و دست اندرکاران مهندسی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی از کشورهای مختلف و اطلاع از آخرین دستاوردهای علمی، فنی و تجربی فراهم آورده است.

در بخش نمایشگاهی این همایش غرفه‌ مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی کتب مجموعه مقالات همایش ملی خلیج‌فارس در 10 دوره متوالی، فصلنامه‌ها و مقالات ارائه شده در همایش خلیج فارس با موضوع سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی خلیج فارس را ارائه داد.

این نمایشگاه با حضور اساتید، دانش‌پژوهان، متخصصان و کارشناسان داخلی و خارجی، سازمان‌ها و انجمن‌های ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی آغاز شد و هدف از برپایی آن تبادل آخرین دستاوردها، تجربیات و نوآوری‌های علمی و اجرایی در بعد ملی و بین‌المللی، ارائه توانمندی‌های محققان و متخصصان داخلی در عرصه بین‌المللی، آشنایی دانشجویان و پژوهشگران با افق‌های جدید و روش‌های نوین پژوهش و تقویت همکاری‌های فنی و تخصصی میان کشورهای منطقه و جهان است.

بر اساس این گزارش، مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاددانشگاهی از سال 1384 تاکنون 10 دوره همایش ملی خلیج فارس را به صورت علمی – پژوهشی انجام داده است و فراخوان مقاله یازدهمین دوره همایش خلیج فارس در سطح بین‌المللی به زودی اعلام می‌شود.