علی آبادکتول

علی آبادکتول – نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول در مجلس شوراي اسلامي گفت: زمینه ورود سرمایه گذار برای توسعه گردشگری علی آبادکتول هموار شود.

رحمت الله نوروزي در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: تکمیل کانال آب سد زرین گل و قره سو، فاز دوم نیروگاه علی آباد کتول، عملیات اجرایی سد محمد آباد کتول، تکمیل و مرمت جاده علی آباد و ابر از نیازهای عمده این شهر به شمار می روند.

 تعریض شهر علی آباد کتول به عنوان سومین شهر استان را مهم ارزیابی کرد و افزود: تعریض این شهر به دلیل هزینه بالا، نیاز به حمایت ویژه دولت دارد.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شوراي اسلامي در توضیح تعریض شهر علی آباد کتول، گفت: این شهر به عنوان کریدور این منطقه و مسیر تردد زائران امام هشتم و مسافرانی که به مقصد تهران و گیلان سفر می کنند، به شمار می آید.

وی ضمن ابراز با بیان این که عدم تعریض این شهر یکی از مشکلات اصلی به حساب می آید، افزود: حدود 50 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بلند مدت برای عقب نشینی این شهر نیاز است.

نوروزی خواستار رونق شهرک صنعتی علی آباد در قالب اعطای تسهیلات شد و اذعان کرد: سرمایه گذاری و توسعه گردشگری سد زرین گل و قره سو یکی دیگر از نیاز های شهر علی آباد است که تنها با مساعدت دولت اجرایی می شود.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان برقی کردن آب چاه های کشاورزی را یکی دیگر از نیاز های استان برشمرد و افزود: کشور با بحران آب مواجه است از این رو انتظار داریم تا دولت در برقی کردن چاه های کشاورزی، آبیاری تحت فشار و انتقال آب توجه ویژه ای به استان داشته باشد چرا که گلستان سرزمین کشاورزی است.

نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول در مجلس شوراي اسلامي توجه به فاز دوم نیروگاه علی آباد را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: این پروژه نیاز به اعتبارات ملی دارد، امیدواریم با صحبت هایی که با وزیر نیرو داشته ایم، مساعدت لازم برای اجرای کارهای فاز دوم این نیروگاه را انجام شود.

وی ضمن اشاره به عملیات اجرایی سد محمد آباد کتول، اذعان کرد: این سد قبل و بعد از انقلاب بارها مورد مطالعه قرار گرفته است؛ ردیف اعتباری این پروژه مشخص است از این رو باید عملیات اجرایی آن آغاز شود.

دبیرمجمع نمایندگان گلستان مرمت خط علی آباد کتول از شیرین آباد به شاهرود را یکی دیگر از نیاز های استان اعلام کرد و افزود: از زمان جنگ جهانی دوم این مسیر، محل عبور و مرور بود که در دولت نهم و دهم تبدیل به مصوبه شد اما هشت کیلومتر از این مسیر مانده تا به بهره برداری برسد.

نوروزی در خاتمه یادآور شد: تکمیل این محور سبب جلوگیری از اتلاف وقت، انرژی و ایجاد روابط با کشورهای آسیای میانه می شود؛ امیدواریم با اجرای کارهای عملیاتی در این مسیر تحولات خوبی در استان گلستان و سمنان ایجاد شود.