عمارت مسعودیه

رئیس صندوق حفظ و احیای آثار و بناهای تاریخی گفت: موضوع تغییر کاربری عمارت تاریخی مسعودیه در جلسه کمیسیون لوایح دولت مطرح شد و این صندوق به پرسش های مربوط به علت تغییر کاربری این بنا پاسخ داد.

احسان ایروانی به خبرنگار مهر گفت: تغییر کاربری عمارت تاریخی مسعودیه از مدتها پیش مطرح بود و باید توسط هیات وزیران به تصویب برسد به همین منظور در جلسه کمیسیون لوایح دولت به 4 سوال کارشناسی پاسخ دادیم سه سوال دیگر نیز باید توسط بهره برداران و سرمایه گذاران این بنای تاریخی پاسخ داده شود.

وی افزود: در کمیسیون لوایح دولت تا دهه اول دی ماه فرصت پاسخگویی به سوالاتشان را دادند. یکی از سوالات این بود که آیا کاربری اولیه تعیین شده برای عمارت مسعودیه که استفاده از این بنا به عنوان مرکز اقامتی و پذیرایی بود، پایه و اساس کارشناسی داشت؟ یا اینکه برآوردهای اولیه اجرایی انجام شده بود یا خیر. که من پاسخ دادم کار کارشناسی نشده بود.

ایروانی بیان کرد: نحوه بررسی کاربری پیشنهادی جدید توسط یک شرکت خصوصی داده شده و این سرمایه گذاران باید پاسخ دهند که کاربری جدید برای عمارت مسعودیه یعنی استفاده به عنوان مرکز رویدادهای فرهنگی چه تاثیری روی بنا دارد و این تغییر کاربری چه نفعی به حال دولت خواهد داشت.