مسعود سلطانی فر

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: وظیفه نظارت بر تورهای گردشگری و هتلهای مناطق آزاد به عهده مدیران هر منطقه گذاشته شده و سازمان میراث فرهنگی نیز با آنها در بخش گردشگری تعامل دارد.

مسعود سلطانی فر که عضو هیات عالی تصمیم‌گیری شورای عالی مناطق آزاد نیز هست به خبرنگار مهر گفت: فکر می‌کنم مجموعه شورای عالی مناطق آزاد، وزرا و دبیر این شورا و مدیران عامل بخش‌های مختلف در بخش توسعه گردشگری تمرکز جدی و گسترده‌ای دارند و سرمایه‌گذاری خوبی در مناطق آزادی که از گذشته‌ها وجود داشته مانند کیش و قشم و چابهار و هم در مناطق تازه تاسیس مانند ارس، انزلی و اروند، انجام می‌دهند.

وی افزود: تمرکز بر جزئیات برنامه‌ریزی بودجه‌ای و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد نشان می‌دهد که برای گسترش فعالیت‌های گردشگری جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند.

سلطانی فر درباره نظارت بر تورهای گردشگری مناطق آزاد نیز گفت: سازمان مناطق آزاد بر اساس قانونی که دارند مستقل از دستگاههای اجرایی کشور هستند و سازمان منطقه آزاد در هر منطقه مسئول ساماندهی امور مختلف اجرایی اقتصادی و فرهنگی دارد و نظارت بر تورهای گردشگری و هتلها بر عهده خودشان است ما اگر چه مستقیما وظیقه نظارتی و قاونی نداریم اما تعامل خوبی با این مناطق داریم تا هم ما به آنها کمک کنیم و هم آنها بتوانند سیاست‌های بخش گردشگری ما را اجرا کنند.

پیش از این مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی از امضای تفاهمنامه ای بین این سازمان و شورای عالی مناطق آزاد خبر داده بود.