سمنان

استاندار سمنان گفت: عده‌ای که پای منافعشان در میان است، فشارهای رسانه‌ای ایجاد کرده و تهدید می‌کنند تا جاده‌ای در جنگل ابر احداث شود و از طرف دیگر طبیعت گردان می‌خواهند هم امکانات وجود داشته باشد هم جنگل با حفظ همان شرایطش حفظ شود.

 محمد زند وکیلی در گفتگو با خبرنگار مهر  گفت: عده‌ای که پای منافعشان در میان است، فشارهای رسانه‌ای ایجاد کرده و تهدید می‌کنند تا جاده‌ای در جنگل ابر احداث شود و از طرف دیگر طبیعت گردان می‌خواهند هم امکانات وجود داشته باشد هم جنگل با حفظ همان شرایطش حفظ شود.

استاندار سمنان گفت: ما هم به گردشگران جنگل ابر و هم به خود جنگل جفا کرده‌ایم چون نتوانستیم خدماتی که گردشگران توقع دارند را به آنها بدهیم. تا الان هم اگر گردشگری به این جنگل آمده ما از آنها قدردانی می‌کنیم! ولی در برنامه‌های ماست که امکانات لازم را برای حضور طبیعتگردها فراهم کنیم.

وی افزود: من از مسئول میراث فرهنگی استان خواسته ام که شخصا به موضوع امکانات گردشگری در جنگل ابر رسیدگی کند. در این زمینه اعلام می‌کنم حامی هر سرمایه‌گذاری هستیم که در این زمینه فعالیت کند. منتها باید امکاناتی که به گردشگران داده می‌شود، متناسب با فضای طبیعتگردی و فضای جنگل باشد.

زندوکیلی بیان کرد: برخی می‌گویند چرا در جنگل جاده احداث نمی‌کنید. عده‌ای هم با این نظر مخالف هستند. قطعا حفظ جنگل مهم است و اگر قرار باشد در داخل آن جاده‌ای برای دسترسی راحت طبیعتگردان احداث شود، به طبیعت جنگل آسیب زیادی وارد می شود. گردشگر به این منطقه می‌آید تا جنگل را ببیند نه جاده را. احداث جاده باعث تخریب درختان می‌شود به همین علت هنوز نظر واحدی برای این موضوع وجود ندارد.