چین

طی پروژه‌ جدیدی که سازمان گردشگری چین تعریف کرده‌، صحنه‌هایی از رمان «ذرت سرخ» به قلم «مو یان»، نویسنده چینی برنده نوبل ادبیات، در زادگاه این چهره‌ شاخص ادبی بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دو سال پس از اعطای جایزه نوبل ادبیات به مو یان، نویسنده‌ سرشناس چینی‌، پروژه‌ گردشگری عظیمی در زادگاه او طراحی شده تا گردشگران علاوه بر آشنایی با زندگی این نویسنده، صحنه‌هایی از رمان «ذرت سرخ» او را در دنیای واقعی تماشا کنند.

پروژه‌ گردشگری «تجربه فرهنگی مو یان» با بودجه‌ای 273 میلیون دلاری در گوآمی روستای محل تولد یان در دست ساخت است و خانه‌ کودکی این نویسنده را هم دربرمی‌گیرد.

اخیرا یک سریال تلویزیونی نیز با اقتباس از «ذرت سرخ» در این روستا فیلم‌برداری شده و همین امر موج گردشگران را به این منطقه سرازیر کرده است. «ذرت سرخ» پیش‌تر توسط «ژانگ ییمو»، کارگردان بزرگ چینی، به دنیای سینما معرفی شده بود.

 

زادگاه مو یان

این کتاب، داستان عشق دو جوان را در زمان جنگ دهه‌ 1930 در گوآمی روایت می‌کند و معروف‌ترین اثر یان به حساب می‌آید. 13 لوکیشن در این روستا برای ساخت سریال «ذرت سرخ» ساخته شده که فعلا تماشای دو نقطه از آن برای عموم آزاد است.

به گزارش چانیا دیلی‌، طبق آمار به‌دست‌آمده در زمان فیلم‌برداری این پروژه تلویزیونی، روزانه تا 6000 گردشگر هم از این مکان دیدن می‌کردند.

در حال حاضر مو یان سرشناس‌ترین نویسنده‌ چینی است که آثارش ماهانه میلیون‌ها جلد فروش دارد. این نویسنده‌ تا کنون ده‌ها رمان و داستان‌ کوتاه به نگارش درآورده است. او از سال 1987 با انتشار «ذرت سرخ» به شهرت رسید.

رئالیسم جادویی، سبک بیش‌تر کارهای ادبی مو یان است که بسیار مورد توجه اعضای آکادمی جایزه‌ نوبل ادبیات قرار گرفت. فیلم اقتباسی «ذرت سرخ» در سال 2003 توسط «ژانگ ییمو»، کارگردان صاحب‌نام سینما، ساخته شد و جایزه‌ خرس طلای جشنواره‌ فیلم برلین را از آن خود کرد.