گردشگری

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی با اشاره به برگزاری جلسه ای پیرامون برنامه 5+1 سازمان میراث فرهنگی با کارشناسان معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری گفت: همه تلاش ما در تدوین برنامه 5 ساله ششم این بوده است که بتوانیم نقش میراث فرهنگی، سرمایه گذاری، گردشگری و صنایع دستی را نسبت به برنامه پنجم بیشتر کنیم.

علیرضا تابش به خبرنگار مهر گفت: در برنامه ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی سیاست‌ها، راهبردها، برنامه‌های عملیاتی و اجرایی سازمان برای فاصله زمانی سال 95 تا 99 پیش‌بینی شده است. برنامه یک به علاوه 5 برای سازمان میراث فرهنگی نوشته ایم یعنی برای سال 94 که آخرین سال برنامه پنجم هست و برنامه 5 ساله که تا پایان سال 99 هست.

وی ادامه داد: این برنامه به دولت ارائه شده و قرار است کارشناسان معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي ریاست جمهوری نیز در جلسه ای با کارشناسان و رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره آن صحبت کنند. همه تلاش ما این است که در برنامه ششم نقش میراث فرهنگی، گردشگری، سرمایه گذاری و صنایع دستی را نسبت به برنامه پنجم در بخش های مختلف پررنگ کنیم. همچنین این تاثیر در احکام برنامه ششم نیز دیده شود به عنوان مثال اگر برای دستگاهی حکمی صادر می شود باید با تدبیر در احکام پیش بینی شده برنامه ششم، بخش هایی از وظایف مرتبط با سازمان یا برنامه هایی که می تواند توسط دستگاههای دیگر انجام شود را گنجاند.

تابش گفت: پس از تدوین و اتمام مراحل پایانی برنامه، باید تمامی رئوس این برنامه رسانه ای و توضیح داده شود.

پیش از این، مسعود سلطاني فر  رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي از حضور نمايندگان اين سازمان در کميته‌هاي تدوين برنامه ششم توسعه در حوزه‌هاي فرهنگي و اقتصادي خبر داده و گفته بود: طرح جامع گردشگري با پیش‌بینی برنامه برای هریک از استانها و به عنوان بخشي جدايي‌ناپذير از طرح جامع گردشگري کشور تهيه مي‌شود.

وي با اعلام اين خبر که سازمان ميراث‌فرهنگي در کميته‌هاي تدوين برنامه ششم توسعه در حوزه‌هاي فرهنگي و اقتصادي حضور دارد  افزود: تشکيل مجدد شوراي عالي سازمان پس از چند سال وقفه، يکي از برنامه‌هاي جدي ماست.