آرامگاه کورش

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از آغاز عملیات بهسازی آرامگاه کورش خبر داد.

 مصیب امیری گفت: این طرح به منظور بهسازی امور تاسیساتی، نورپردازی آرامگاه و ایجاد کانال انتقال تاسیسات، کف سازی صفه آرامگاه و ایجاد مسیر بازدید، ایجاد زیرساخت های تاسیساتی و دوربین های مدار بسته و همچنین روشنایی آرامگاه اجرا می شود.

وی با اشاره به این که عملیات مورد نظر در پیرامون آرامگاه کورش اجرا می شود، افزود: گردشگرانی که وارد مجموعه جهانی پاسارگاد می شوند، می توانند از دیگر قسمت ها شامل کاخ انسان بالدار، کاخ اختصاصی، کاخ پذیرایی و ایوان تخت یا تخت سلیمان و… بازدید کنند، اما تا مدت زمان اجرای این طرح، بازدید از مقبره از نزدیک میسر نیست.

وی گفت: در طرح ساماندهی مقبره کورش مسیر بازدید برای بازدیدکنندگان تعریف خواهد شد و همچنین با ایجاد رمپ مخصوص برای معلولان، امکان بازدید آنها از مقبره نیز فراهم می شود.

امیری با شاره به این که پاسارگاد به عنوان یکی از جاذبه های شاخص تاریخی استان مورد بازدید تعداد بی شمار گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد، گفت: در طول شش ماهه نخست امسال حدود 267 هزار گردشگر از این مجموعه جهانی بازدید داشته اند و همچنین این مجموعه جهانی مورد بازدید بیش از 24 هزار گردشگر خارجی در این زمان قرار گرفته و همواره به عنوان یکی از شش جاذبه شاخص و پربازدید استان و کشور مورد توجه قرار دارد.