مسعود سلطانی‌فر
زنجان – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در حال حاضر 900 پروژه گردشگری در کشور با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی فر بعد از ظهر چهارشنبه در جمع مردم شهرستان تاریخی سلطانیه افزود: برای اجرای 900 پروژه گردشگری در کشور 19 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی توسعه زیر ساخت های گردشگری درکشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: دولت از توسعه گردشگری استقبال می کند و برنامه ریزی گسترده و هدفمند برای توسعه حوزه گردشگری کشور دارد.

سلطانی فر با بیان اینکه در حال حاضر کشور با رشد ورود گردشگر خارجی و توسعه گردشگری داخلی مواجه است، افزود: سال گذشته 6 میلیارد دلار معادل 19 هزار میلیارد تومان از طریق گردشگری خارجی وارد کشور شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: با توجه به روند موجود در زمینه استقبال گردشگران خارجی  پیش بینی می شود این میزان به  25 تا 30 درصد افزایش یابد

سلطانی فر با بیان اینکه در حال حاضر شاهد سپری شدن فرایند مطلوب در حوزه گردشگری  در کشور هستیم افزود: حوزه گردشگری از حخالت رکود خارج شده و درآمد زایی خوبی در این حوزه ایجاد شده است که  قابل مقایسه با سایر حوزه های اقتصادی نیست و در صورت توجه و برنامه ریزی جامع و هدفمندد این بخش می تواند به عنوان موتور محرک سایر حوزه ها نیز باشد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت قابل توجه گردشگری در سلطانیه وجود دارد، افزود: گردشگری صنعت سبز، زودبازده، اشتغال ارزآور در شهرستان‎ سلطانیه است و توسعه پایدار این شهرستان در گرو توسعه گردشگری است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه حمایت مردم در انتخابات سال گذشته و ایجاد حماسه سیاسی مایه قوت قلب دولتمردان شد گفت: حمایت گرم مردم از دولت تدبیر و امید خدمتگزاران در دولت را در قبال مردم مسئول تر کرده است.

سلطانی فر از استقبال پرشور مردم استان از رئیس جمهور و همراهانش قدردانی کرد و افزود: مهمترین برنامه دولت ایجاد ثبات اقتصادی در داخل و ارتقاء روابط سیاسی در خارج از کشور است.

وی گفت: با وجود اینکه دولت در شرایط سختی مدیریت کشور را در دست گرفت اما توانسته است تاکنون به بخشی از مشکلات غلبه کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد کشور و مهار تورم را اولویت اصلی دولت اعلام کرد و افزود : دولت توانسته است با مهار تورم 44 درصدی ابن عدد را در سال جاری به کمتر از 25 درصد برساند.

سلطانی فر بهبود معیشت مردم،  اشتغال و ازدواج جوانان را از دیگر اولویت های دولت یازدهم معرفی کرد و گفت: دولت سعی دارد با برنامه ریزی های صورت گرفته به این مشکلات هم رسیدگی کند.

وی به پیگیری حقوق هسته ای ملت ایران و پافشاری بر این حق مسلم تاکید کرد و افزود: این دولت با وجود فشارهای خارجی و با مدیریت شرایط موجود ذره ای از این حق مردم کوتاه نیامده است و همواره در مسیر حفظ و تامین منافع ملی گام بر می دارد.