آلبوم
سازمان میراث فرهنگی با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی آلبوم خانه کاخ گلستان را برای ثبت در حافظه ملی، منطقه ای و جهانی یونسکو پیشنهاد می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، همه تصاویر مربوط به کاخ گلستان و تاریخ قاجار را می توان در آلبوم خانه کاخ گلستان دید. آلبوم خانه یا عکسخانه ای که به تنهایی گنجینه ای از تصاویر دوره سلطنت پادشاهان قاجار و آلبوم های اهدا شده به آنان است این مرکز که سابقه گردآوری آلبوم های آن به سال 1266 هجری قمری می رسد، قدمتی 170 ساله دارد و یکی از غنی ترین مجموعه عکسهای جهان است در این مجموعه عکسهایی از سفرها، مراسم، تصاویر شخصی از جمله زنان به ویژه همسران شاه وجود دارد و با داشتن 1520 آلبوم و حدودا 9000 شیشه یکی از مهم ترین مخازن دنیا و دومین مخزن عکس و فیلم بعد از (British Museum) در کشور انگلستان است.

فرهاد نظری مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی که عضو کمیته حافظه جهانی نیز هست، به خبرنگار مهر گفت: قرار است آلبوم خانه کاخ گلستان را برای ثبت در حافظه ملی، منطقه ای و جهانی پیشنهاد کنیم. این کار با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی انجام می گیرد.

اما پروین ثقه الاسلام رئیس کاخ گلستان از تکمیل نبودن پرونده آلبوم خانه خبر داد و گفت: این همکاری وجود دارد ولی برخی از آلبوم های این بخش از کاخ هنوز دیجیتالی نشده اند و به کارهای اساسی نیاز دارد.  هر زمان این اقدامات انجام شده ، پرونده آن برای ثبت در حافظه جهانی فرستاده می شود.