کاخ سعدآباد
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و سفارت مکزیک در تهران، به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماسی ایران و مکزیک و با مشارکت مجموعه سعدآباد، هفته فیلم مکزیک را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، افتتاحیه هفته فیلم مکزیک روز دوشنبه 28 مهرماه با حضور مسعود سلطانی فر(معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری )،معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی،معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،اولسیس کانچولا(سفیر مکزیک در ایران)،سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد (مدیرعامل مرکز) و جمعی دیگر از مسئولان، هنرمندان و علاقمندان سینما در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود.

 برنامه افتتاحیه روز دوشنبه 28 مهر در سینمای کاخ ملت سعدآباد برگزار شده و طی آن فیلم های “چولل”، “فقط صاحب پرتره وارد شود”، “نگهبان شب”،”پناهگاه” ساعت 15 پخش خواهد شد.

بنا بر این گزارش طی سه روز (28 تا30 مهر) 12 فیلم کوتاه و مستند از آثار مستندسازان مکزیکی به نمایش عمومی درمی آید. محل و زمان پخش فیلمها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه( 29 و 30 مهر ماه ) متعاقبا در سایت مجموعه سعدآباد به نشانی www.sadmu.com اعلام خواهد شد.