سیلک

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: آزادسازی عرصه 102 هکتاری محوطه باستانی سیلک برای ثبت در میراث جهانی در دستور کار قرار دارد.

 فریدون اللهیاری در حاشیه نشست بررسی مسائل و مشکلات فراروی توسعه پایدار شهرستان کاشان افزود: وزرات راه و شهرسازی برای برطرف کردن موانع ثبت جهانی سیلک در حال انجام اقدامات لازم برای تحویل زمین معارض است.

وی به برنامه های میراث فرهنگی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: طرح های مرمتی غیرفعال استان اصفهان را با توجه به اختصاص اعتبارات مناسب در سال جاری فعال می کنیم.

اللهیاری مرمت آثار ارزشمند تاریخی اصفهان مانند چهلستون و عالی قاپو را از جمله برنامه های این اداره در سال جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به رشد ورود گردشگر در سال های اخیر گفت: سازمان میراث فرهنگی باید برای افزایش بیشتر این صنعت درآمدزا زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری این بخش را گسترش دهد.

اللهیاری ایجاد پلیس گردشگری را برای بافت های تاریخی استان اصفهان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برای اضافه شدن این بخش از نیروی انسانی باید تعاریف و شرح وظایفی را برای خدمت رسانی و کمک به توسعه صنعت گردشگری مشخص کرد.

محوطه باستانی هفت هزار ساله سیلک کاشان بیست و چهارم شهریور سال 1310 با شماره 38 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.