گردشگری

بر اساس پیش‌بینی‌ها مسافرانی که با اهداف تجاری به آمریکا سفر می‌کنند در سه ماهه دوم امسال بالغ بر 72 میلیارد دلار در این کشور هزینه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، یک کمپانی فعال و برجسته در صنعت گردشگری آمریکا پیش‌بینی کرد، مسافران تجاری به این کشور با 7.1 درصد افزایش در سه ماهه دوم 2014 بیش از 72.8 میلیارد دلار برای شرکت در کنفرانس‌ها و همایش‌ها در آمریکا هزینه کرده‌اند.

این افزایش در میزان هزینه مسافران تجاری در آمریکا در حالی پیش‌بینی می‌شود که مجموع تعداد سفرها به این کشور با کاهش خفیف 0.1 – در سه ماه دوم 2014 همراه بوده است.

همچنین انتظار می‌رود سفرهای تجاری گروهی به مقصد آمریکا برای حضور در کنفرانس‌ها و نشست‌ها در سال 2014 با کاهش 3.3 درصد همراه خواهد بود، در حالی که میزان هزینه سفرهای تجاری گروهی طبق پیش‌بینی‌ها 5.9 درصد افزایش خواهد داشت.

به‌طور کلی پیش‌بینی می‌شود هزینه حاصل از سفرهای تجاری به آمریکا در سال 2014 با 6.8 درصد افزایش به رقمی بالغ بر 292 میلیارد دلار ارتقاء یابد.

«مایلک مک‌کورمیک»، رییس اجرایی بنیاد «GBTA» که بازوی تحقیقاتی انجمن جهانی سفرهای تجاری است در این‌باره گفت: افزایش مستمر تقاضا برای سفرهای تجاری به آمریکا نشانه‌ خوبی برای اقتصاد است.

بر اساس این گزارش، در حالیکه انتظار می‌رود حجم سفرهای تجاری انفرادی به آمریکا در سال 2014 با رشد 2.3 درصد روبرو باشد، اما میزان هزینه این نوع مسافرت با توجه به هزینه‌های سفر بالاتر و هزینه‌های اضافی 7 درصد افزایش خواهد داشت.

سفرهای گروهی تجاری نیز به مقصد آمریکا علی‌رغم کاهش 3.3 درصد در حجم با افزایش 5.9 درصدی در هزینه همراه خواهد بود و فناوری‌های پیشرفته در برگزاری نشست و جلسات از راه دور یکی از دلایل کاهش سفرهای تجاری به آمریکا معرفی شده است.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند، هزینه سفر در سال جاری میلادی 2.9 درصد افزایش داشته باشد و این رقم در سال 2015 به 3.5 درصد ارتقاء خواهد یافت که شامل هزینه غذا، سکونت و هتل و همچنین سفرهای هوایی می‌شود.