دیدار معاون گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه نود و نهمین اجلاس شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی با وزیر گردشگری ازبکستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایسنا، مرتضی رحمانی موحد در ملاقات با «ضیااف»، وزیر گردشگری ازبکستان با تاکید بر سابقه روابط دو کشور و مناسبات و همکاری‌های دو جانبه به ویژه در دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در تاجیکستان گفت: روابط دوستانه دو کشور پلی است در تعمیق ریشه‌ها و علایق فرهنگی و تاریخی مشترک و ما در تلاشیم روابط دو کشور ایران و ازبکستان را در حوزه گردشگری توسعه دهیم.

او با اشاره به برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی گردشگری پایدار در تهران و تجدید دعوت از وزیر گردشگری ازبکستان یادآور شد: این سمپوزیوم با همکاری بخش امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد 22 تا 24 مهر ماه در تهران برگزار می‌شود و موقعیتی مناسب برای تجدید و توسعه همکاری‌های بین دو کشور ایران و ازبکستان است.

همچنین ضیااف، وزیر گردشگری ازبکستان ضمن تشکر از دعوت ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حضور در سمپوزیوم بین‌المللی گردشگری پایدار را موقعیتی ارزنده برشمرد و اذعان کرد برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور در این برنامه به عمل خواهد آمد.

در این دیدار توسعه همکاری‌های فی‌مابین دو کشور در رابطه با تبادل گردشگر در قالب تورهای فرهنگی در مناسبت‌هایی مانند نوروز و برگزاری تورهای تلفیقی مشترک با کشورهای ثالث، حضور فعال در شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری دو کشور و همچنین توسعه همکاری‌ها در موضوعات و مسایل مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله راه ابریشم مورد بررسی و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.