گردشگری فضایی

تا 10 سال آینده گردشگران به راحتی و بدون نیاز به فراگیری آموزش‌های فضایی می‌توانند به خارج از جو زمین سفر کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سفر به فضا و اعماق دریا از رویاهای دیرین بشر بوده و اکنون «اسکای اسکنر» در گزارشی عنوان کرده که این آرزو تا سال 2024 به واقعیت می‌پیوندد.

در مقاله «آینده سفر در 2024» که توسط گروهی 56 نفره متشکل از محققان، دبیران و آینده‌شناسان به نگارش درآمده، نوشته شده است: طی یک دهه آتی سفر به زیر دریا از تفریحات محبوب گردشگران طی تعطیلات خواهد شد.

در سال‌های اخیر کمپانی‌های خصوصی در رقابتی تنگاتنگ سعی دارند اولین امتیاز در سفر به فضا را به نام خود ثبت کنند، اما براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده چنین تفریحی تا 10 سال آینده امری قابل‌دسترس خواهد بود و گردشگران می‌توانند مدت زمانی کافی را در فضا سپری کنند و از مناظر هیجان‌انگیز آن لذت ببرند.

مدیر یکی از این شرکت‌ها که «ویرجین گلکتیک» نام دارد، در این‌باره گفت: تا کمتر از دو سال دیگر مسافران می‌توانند با پرداخت 75 هزار دلار با یک بالن به 30 کیلومتر بالاتر از سطح زمین سفر کنند و زمین را از روی محورش تماشا کنند.

به گزارش یاهونیوز، سفر به فضا و اعماق اقیانوس طی سال‌های اخیر ذهن بسیاری از فعالان بازار گردشگری را به خود مشغول کرده است. برای مثال، یک کمپانی لهستانی هتل‌های اشرافی و مجلل را به شکل سفینه‌های فضایی و زیردریایی‌های شیشه‌ای طراحی کرده است. زیردریایی‌هایی که بیشتر برای آب‌های دوبی و مالدیو طراحی شده‌اند، می‌توانند 10 متر زیر آب دیدی آکواریومی را برای مسافران فراهم کنند.