صنعت گردشگری

فراکسیون گردشگری، میراث فرهنگی و مناطق آزاد طی بیانیه‌ای به بیان اهمیت توسعه این صنعت در رونق اقتصاد پرداخت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، فراکسیون گردشگری، میراث فرهنگی و مناطق آزاد به مناسبت روز جهانی گردشگری بیانیه ای به شرح زیر صادر کرده است:

گردشگری به‌عنوان یک نیاز منطقی در جهت برآورده ساختن خواسته‌های مادی و فطری انسان‌ها جهت ایجاد تفاهم و گسترش فرهنگ و انسجام اجتماعی در همه جهان می‌باشد. گردشگری در ایجاد ارتباط بین فرهنگ‌های جوامع موثر است. هیچ فرهنگی را نمی‌توان بدون شاخت هسته اصلی ارزش‌ها و پیش‌فرض‌های منطقی شناخت. انسان‌ها نمایندگان فرهنگ‌های گوناگون‌اند و تماس رودرروی این نمایندگان، تماس رودرروی فرهنگ‌هاست. با این نگرش می‌توان گفت که مسافرت صرفاً به معنای دیدن نیست بلکه تجربه کردن است.

امروزه گردشگری یکی از پررونق‌ترین فعالیت‌های اقتصادی جهان است. این صنعت اکنون در بسیاری از کشورها با رشد سریع‌تر نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی و با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، یک صنعت پیش‌رو تلقی می‌شود. روز گردشگری با هدف بالا بردن آگاهی مردم و هوشیار نمودن تمام مردم جهان درباره اهمیت نقش جهانگردی در جامعه جهانی نامگذاری شده است. علاوه بر آن تلاش بر این است تا از این طریق چگونگی تاثیرپذیری ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی سراسر جهان را از جهانگردی منعکس نماید.

روز جهانی گردشگری که امسال با شعار گردشگری و توسعه جماعت‌های محلی در سراسر جهان برگزار می‌شود با هدف پاسداشت ثروت فرهنگی جهان و نقش بااهمیت گردشگری پایدار در احیای سنت‌های محلی است، فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر توجه به بناهای تاریخی و زیبایی‌های طبیعی کشور و با گرامیداشت هفته گردشگری و روز جهانی گردشگری این هفته را به همه فعالان حوزه گردشگری تبریک عرض نموده و امیدوار است که با انتخاب شعار گردشگری و توسعه جماعت‌های محلی دو مشخصه مهم توسعه و وحدت در صنعت گردشگری مورد توجه قرار گیرد.