راهنمایان ژئوتوریسم

تمامی 20 دانشجوی اولین دوره‌ی راهنمایان ژئوتوریسم (زمین گردشگری) با هدف “طبیعت مفسر” فارغ‌التحصیل شدند.

مدیر اجرایی دوره «ژئوتوریسم» در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا، درباره پایان این دوره بیان کرد: دانشجویان اولین دوره بعد از گذراندن یک دوره پنج ماه نظری و 14 درس در زمانی حدود 379 ساعت در زمینه تنوع زمین‌شناختی فارغ‌التحصیل شدند.

بهرام نکوئی صدری ادامه داد: این دوره را از سال 1385 طراحی کردم که در سال 1392 با حمایت روسای دانشگاه علم و فرهنگ در 21 فروردین ماه امسال افتتاح شد.

او همچنین توضیح داد: در این دوره سفرهای علمی – عملی به ژئو پارک جلفا، استقرار طبیعت در کنار سد لتیان، یک دوره عکاسی در غار رود افشان داشته‌ایم.

نکوئی صدری با اشاره به اینکه این دوره در سطح ملی و جهانی بی‌نظیر بوده است، گفت: در این کلاس‌ها دانشجویان علاقمندی با مدرک PHD تا کارشناس باستان‌شناسی حضور داشته‌اند و قصد داریم شرکت دانش بنیان تشکیل داده و کارهای علمی در سطح ملی انجام دهیم، اما هنوز موفق به دریافت مجوز در این زمینه نشدیم.

این مدرس تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان بعد از گذراندن این دوره‌ها می‌توانند راهنمای «ژئوتوریسم» شوند و به آنها کارت فعالیت در این حوزه داده می‌شود.

نکوئی صدری گفت: قرار است دوره بعدی «ژئو توریسم» در دانشگاه مشهد برگزار شود.

گذراندن دوره‌های ژئوتوریسم برای عموم و علاقمندان به منابع طبیعی آزاد است و شهریه آن 550 هزار تومان است.

ژئو توریسم یکی از رشته‌های گردشگری وابسته به طبیعت است که به معرفی پدیده‌های زمین شناسی به گردشگران با حفظ هویت مکانی آنها می‌پردازد و از علوم مختلف زمین شناسی کمک می‌گیرد و علاقمندان به طبیعت و پدیده‌های زمین شناسی را برای بازدید از جاذبه‌های زیبای زمین دعوت می‌کند.