دفاع‌مقدس

برنامه گردشگری «یاد یاران» به مناسبت هفته دفاع مقدس در تهران برگزار می‌شود.

مدیر توسعه گردشگری سازمان رفاه شهرداری تهران ضمن تشریح این برنامه‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌ گفت: این برنامه از روز اول هفته دفاع‌مقدس با نمایشگاهی از آثار صنایع دستی جانبازان شروع شده است و قرار است فردا (چهارشنبه) گردشگران را از مناطق مختلف به آسایشگاه جانبازان ثار‌الله ببریم تا با هدیه و گل از آنان عیادت کنیم و به همراه شهروندانی که در این برنامه شرکت کرده‌اند از کاخ نیاوران بازدید می‌کنیم.

ابوذر حسینی افزود: در روز سوم (پنجشنبه) نیز ویژه برنامه‌ای برای مادران شهدا داریم و قرار است این عزیزان را با متناسب با سن‌شان به جاهای دیدنی می‌بریم. ری گردی برنامه‌ای است که برای آنها در نظرگرفته‌ایم تا ضمن زیارت حرم عبدالعظیم (ع) از دیگر مکان‌های شهرری هم دیدن کنند، سپس در عصر پنجشنبه برنامه ویژه‌ای برای آنها در بهشت زهرا(س) در نظر گرفته‌ایم.

او ادامه داد: روز جمعه نیز که مصادف با پیوند ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) است، 200 زوج جوان تهرانی را با توجه به هفته دفاع مقدس به بازدید از موزه دفاع مقدس می‌بریم‌، سپس از کاخ گلستان و باغ موزه قصر دیدن می‌کنیم و برنامه ویژه‌ای برای آنها در باغ موزه قصر در نظر می‌گیریم.

مدیر توسعه گردشگری سازمان رفاه شهرداری درباره اینکه این زوج‌ها چطور برای شرکت در این مراسم انتخاب شده‌اند، پاسخ داد: این عزیزان شهروندان عادی هستند که از طریق سرای محله‌ها ثبت نام کردند، البته ما شرایط گذاشته بودیم تا زوج‌هایی که در سه ماه اخیر سال تشکیل زندگی داده‌اند، واجد ثبت نام در این برنامه هستند.

او تصریح کرد: در روز شنبه نیز برنامه‌ای برای فرزندان شهدا با عنوان یادگاران ایثار در نظر گرفته‌ایم که قرار است از تهران قدیم بازدید داشته باشند.

حسینی همچنین درباره آخرین روز این برنامه گفت: روز آخر هم پاراتور (ویژه جانبازان) در نظر گرفته‌ایم که امکان گردشگری در باغ موزه قصر فراهم شود و به عنوان اختتامیه هم این مراسم در برج میلاد به پایان برسد.

به گزارش ایسنا، سازمان شهرداری برنامه‌های گردشگری خود را به مدت سه سال شروع کرده است که برنامه‌های گردشگری ویژه تابستان نیز از این جمله هستند. همچنین قرار است برای فصل پاییز نیز برنامه گردشگری برای شهروندان در نظر بگیرند.