همایش

معاون گردشگری در نشست شورای سیاست‌گذاری همایش بین‌المللی علمی راهبردی توسعه گردشگری، انتظار از خروجی این گردهمایی را تقویت صنعت گردشگری کشور در برنامه پنج‌ساله ششم اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مرتضی رحمانی‌موحد در دومین نشست شورای سیاست‌گذاری همایش بین‌المللی علمی راهبردی توسعه گردشگری ایران که با حضور معاونان دستگاه‌ها، اساتید و صاحبنظران این حوزه در محل معاونت گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی می‌تواند با تکیه بر تجمیع پژوهش‌ها و تحقیقات صورت گرفته در صنعت گردشگری ضمن نمایاندن نقاط ضعف و قدرت در ترسیم چشم‌انداز آینده، بر نیازها و اهداف پیش‌رو موثر واقع شوند.

وی افزود: برگزاری همایش بین‌المللی علمی راهبردی توسعه گردشگری ایران در شهر مشهد، با گردهم آوردن برترین اندیشه‌های بروز علمی کشور و بین‌الملل می‌تواند روزنه‌های متعددی را به سوی دانش روز، نمایاندن چالش‌ها، بسترهای مساعد و در نهایت تسریع توسعه صنعت گردشگری منجر شود.

رحمانی‌موحد با بیان این‌که گردشگری متکی بر پایه‌های علمی و دانش روز می‌تواند به عنوان ابزاری قوی برای تحکیم و توسعه موقعیت این صنعت در برنامه پنج ساله ششم توسعه موثر واقع شود، گفت: می‌توان با تقویت ظرفیت‌های برنامه پنجم و افزودن بسترهای جدید به یاری نشست‌های علمی و همایش‌های مشابه، شاهد حضور پر رنگ این صنعت در بخش‌های متفاوت برنامه آینده توسعه باشیم.

معاون گردشگری با ابراز امیدواری نسبت به نتایج حاصل از برگزاری این همایش، افزود: بی‌شک می‌توان یاری رساندن به تدوین سند توسعه راهبری گردشگری، تحقق اهداف توسعه پایدار گردشگری، معطوف ساختن توجه مدیران ارشد اجرایی و سایر دست‌اندرکاران به الزامات توسعه صنعت گردشگری، واکاوای راهبردها، سیاست‌ها، خط مشی‌ها و نیز ارائه ایده‌های جدید که جملگی سبب تقویت حضور پر رنگ صنعت گردشگری در برنامه ششم توسعه کشور را سبب خواهد شد را از این نشست انتظار داشت.

همایش بین‌المللی علمی راهبردی توسعه گردشگری ایران با دو رویکرد چالش‌ها و چشم‌اندازها از 26 تا 28 مهرماه در مشهد برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی دبیرخانه www.bcit.ir مراجعه کنند.