گردشگری

مدیرعامل یکی از هلدینگ‌های گردشگری در ایران گفت: تحقق شعار سال 2014 سازمان جهانی جهانگردی مبنی بر «گردشگری و توسعه جوامع محلی» مستلزم هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوط است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسن تقی‌زاده‌انصاری در آستانه‌ی فرا رسیدن روز جهانی گردشگری (پنجم مهرماه) اظهار کرد: دستیابی به اهداف تعیین شده در قالب شعار امسال که می‌تواند بر قدرت گردشگری و توانمندسازی مردم و ایجاد مهارت برای نیل به تغییرات در جوامع بومی بیفزاید، در چهار فصل شامل «سیاستگذاری و توسعه اقتصادی»، «آمار و استانداردهای کیفیت»، «توسعه‌ی بازاریابی و ارتقای محصول» و «توسعه پایدار» تعریف شده است که مستلزم همکاری بیشتر دستگاه‌ها و نهادهای مربوط است.

این فعال گردشگری همچنین اولویت‌بندی گردشگری و استفاده از منابع برای حصول دیدگاه مشترک، هماهنگی فعالیت‌ها بین تمامی ذی‌نفعان و مشارکت مؤسسات گردشگری و بخش‌های خصوصی و عمومی را از الزامات سیاستگذاری و توسعه اقتصادی دانست و افزود: گسترش منافع اقتصادی گردشگری برای همه‌ی اقشار جامعه به‌خصوص زنان و جوانان از برنامه‌های مورد نظر سازمان جهانی گردشگری است.

انصاری با اشاره به اهمیت آمار و استانداردهای کیفیت، تأکید کرد: آمار، پایه و اساس سیاستگذاری‌های بازاریابی، استراتژی و سیاست‌های عمومی گردشگری است و باعث شناخت بیشتر از تأثیر گردشگری در اقتصاد ملی می‌شود. همچنین استانداردهای کیفیت سبب توسعه رقابت سالم بین فعالان گردشگری شده و ایجاد کیفیت و رقابت با سایر مقاصد را در پی خواهد داشت.

او درباره‌ی ضرورت توسعه بازاریابی و ارتقاء محصول، از برندسازی تصویری، ارائه ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از منابع گردشگری و بازاریابی هدفمند برای بازارهای بالقوه و تأسیس شده به‌عنوان عوامل تأثیرگذار در امر بازاریابی نام برد و توسعه پایدار در صنعت گردشگری را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: وحدت فرهنگی و اجتماعی با توسعه پایدار گردشگری تضمین و سبب حفظ محیط‌زیست می‌شود.

انصاری با اشاره به سایر عوامل تأثیرگذار در توسعه پایدار در صنعت گردشگری، اظهار کرد: توسعه گردشگری از لحاظ کارآمدی و حفظ منابع، ترکیب شاخص‌های کیفیت و توسعه پایدار با سیاست‌های ملی، منطقه‌ای و بومی و درک رابطه بین تغییرات آب و هوایی و گردشگری می‌تواند به تحقق شعار گردشگری و توسعه اجتماعی کمک کند.