کارگاه
عمارت تاریخی کوشک در ادامه سلسله برنامه های آموزشی معاونت صنایع دستی در راستای ترویج و احیای رشته های هنری این حوزه، میزبان برگزاری کارگاه عروسک سازی سنتی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این برنامه با هدف آشنا ساختن علاقمندان به نحوه تولید عروسک های سنتی برگزار شد و از جمله اهداف مربوط به آن می توان به زمینه سازی برای اشتغال بانوان در این حوزه و نیز احیاء و استمرار هنرهای بومی کشور اشاره کرد.

در کارگاه یک روزه خانم لیلا گل­ نژاد مدرس این رشته؛ مباحثی چون آشنایی با شیوه ساخت عروسکهای سنتی، آشنایی با لباس های محلی و ضرورت احیاء آنها، نحوه استفاده از مواد و لوازم طبیعی در ساخت این آثار و توجه به معیارهای محیط زیستی در خلق این آثار مطرح و به تشریح نظری و عملی آنها پرداخت.

عمارت تاریخی کوشک از جمله بناهای تحت اختیار معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور است که از آن به عنوان مرکز فعالیت کارگروه های علمی و تشکل های صنفی وابسته به این معاونت استفاده می شود. تا کنون هم کارگاه های عملی و جلسات تخصصی متعددی بامحوریت موضوعات مربوط به صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران در محل این عمارت تاریخی برگزار شده و با استقبال خوبی از سوی علاقمندان روبرو شده است.