دفاع مقدس
” ظرفیت های گردشگری دفاع مقدس” در موزه ی صلح بررسی و بر استفاده از زبان و ابزارهای فرهنگی– هنری گردشگری در انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس، تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست  حسینی سرپرست توسعه امور گردشگری سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران واقعیت های تاریخی دفاع مقدس را یکی از مهم ترین و مناسب ترین ظرفیت های گردشگری برای مردم و گردشگران بیان کرد.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی مدیریت شهری در حوزه ی دفاع مقدس همچون باغ موزه ی دفاع مقدس و موزه ی قصر، افزود: باید در قالب اقدامات گردشگری و تورهای مختلف به جهانگردان وگردشگران داخلی و خارجی نشان دهیم که امنیت امروز کشور ایران محصول چه فداکاری ها و رشادت هایی در زمان دفاع مقدس 8 ساله است.

حسینی خاطر نشان کرد: سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی با همکاری و مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران در صددشناسایی،جایابی و فضایابی اماکنی مناسب برای معرفی پیامدها و دستاوردهای جنگ و دفاع مقدس به گردشگران و تورهای تهرانگردی است.

خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران در نشست تخصصی بررسی ظرفیت های گردشگری دفاع مقدس، موزه ی صلح را یکی از نمونه های بارز از موزه هایی توصیف کردکه می تواند بیانگر ماحصل و تصویری از پیامدهای جنگ و دوران دفاع مقدس باشد.

وی با ابراز تأسف از این که نمونه های واقعی و پرشمار عینی از میراث جنگ که بشود در قالب اقدامات گردشگری در معرض دیدگردشگران داخلی و خارجی قرار داد وجود ندارد، احیاء این میراث را از سوی نهادهای ذیربط خواستار شد.

خسروآبادی افزود: حوزه ی دفاع مقدس، باید از طریق ابزارهای فرهنگی– هنری و گردشگری جلوه گر شود و اگر از طریق این ابزارها خوب پردازش نشود، ماهیت این حوزه ها از بین می رود.

  مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران بر انتقال ارزش ها ی دفاع مقدس، توجه به زیر ساخت های گردشگری جنگ و کیفی سازی این نوع گردشگری ها، و همچنین تبیین وقایع و فداکاری ها و خلوص بچه های جبهه و جنگ از طریق فعالیت های هنری و زبان موزه ها تأکید نمود.