صنایع دستی
معاون صنایع دستی کشور گفت: با وجود آنکه دو فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی و فراکسیون تاریخ در مجلس شکل گرفته ولی هنوز صنایع دستی در مجلس جایگاهی ندارد.

بهمن نامور مطلق به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه در مجلس حساسیت روی صنایع دستی کم است. هنرمندان صنایع دستی به تازگی تقاضای خودشان را با نمایندگان مطرح کرده و گفته اند که فراکسیونی با موضوع صنایع دستی در مجلس تشکیل شود چون اکنون دو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری و فراکسیون تاریخ در مجلس وجود دارد ولی فراکسیونی نیست که به حوزه صنایع دستی بپردازد. شنیدم یکی از نمایندگان اعلام کرده که نمی توانیم برای کمیسیون کمیته تشکیل دهیم در صورتی که هنرمندان گفته بودند فراکسیون صنایع دستی می خواهند. چون اگر این اقدام انجام شود نمایندگان مجلس می توانند هم ما را حمایت کنند و هم بر عملکردمان نظارت داشته باشند.

وی افزود: این کار یک حرکت خودجوش از سوی نمایندگان است. به نماینده حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی نیز اعلام کردیم که آن را پیگیری کند. تقاضایمان را داده ایم. برخی از نمایندگان انتقادات به حقی به صنایع دستی دارند ولی انتظار ما این است که حمایت هم کنند.  آنها با تشکیل این فراکسیون با مشکلات ما بیشتر آشنا می شوند و می توانند راهکار دهند. ما اگر نتوانیم حمایت لازم را بگیریم از این قافله عقب تر می افتیم.