نشان گرامیداشت
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماد “گل زعفران” را با استناد به همبستگی، رویش و توسعه در این طرح به عنوان نشان مراسم روز گرامیداشت جهانی گردشگری در تاریخ 5 مهر ماه، معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی رحمانی موحد در نشست با نمایندگان ارگان های دولتی و بخش خصوصی در جلسه معرفی کمپین تبلیغاتی روز جهانی گردشگری از سمبل گل زعفران به عنوان نماد این روز یاد کرد و گفت: گل زعفران با دارا بودن پیام های تبلیغاتی ذاتی آن شامل هم افزایی، رویش، مفرح بودن و تجمیع ظرفیت های بالقوه، به عنوان نشان شناخته شده از سوی کلیه اقشار جامعه توسط کمپین تبلیغاتی گرامیداشت روز جهانی گردشگری انتخاب و رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه کمپین تبلیغاتی با عنوان «دوست گردشگر، دوست فردا» در بسترهای رسانه ای مختلف سبب وحدت نگاه فرابخشی به صنعت گردشگری کشور خواهد شد؛ گفت: در برنامه ریزی ویژه گرامیداشت روز جهانی گردشگری تلاش شده است تا بر تقویت نگاه فرابخشی در کشور، تاکید شود؛ از این رو شعار و نشان مورد نظر هر دو با محوریت بر وحدت و دوستی با این صنعت انتخاب شده است.

رحمانی موحد با بیان اینکه رسیدن به شعار سال سازمان جهانی گردشگری با رویکرد جوامع محلی نیز در محتوای این شعار نهفته است؛ گفت: حرکت از درون گرایی با تقویت ساختار و ایجاد اتحاد فرابخشی میان تمامی نهادهای متولی امر سبب ورود به مسیر برون گرایی و حضور شایسته در عرصه بین الملل خواهد شد.

معاون گردشگری خطاب به نمایندگان ارگان های فرابخشی حاضر در جلسه خواستار استفاده از نشان گل زعفران و شعار گرامیداشت روز جهانی جهانگردی با عنوان « دوست گردشگر، دوست فردا» و نیز انعکاس اتصال و همبستگی هر چه بیشتر با خانواده بزرگ گردشگری کشور در بسترهای تبلیغاتی نهاد مربوطه شد.

در این جلسه معاونان و نمایندگان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه، سازمان صدا و سیما، سازمان مناطق آزاد، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، ستاد مرکزی راهیان نور سازمان اردویی گردشگری بسیج  و سایر تشکل های تاثیرگذار در صنعت گردشگری کشور حضور داشتند.