مجلس شورای اسلامی

دبیر فراکسیون گردشگری و تاریخ گفت: این فراکسیون در مجلس شورای اسلامی با کمک کارشناسان، خلأهای موجود در میراث فرهنگی و گردشگری را راحت‌تر برطرف می‌کند.

عبدالرضا بزرگ‌نژاد – دبیر فراکسیون گردشگری و تاریخ مجلس – در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اشراف کامل نداشتن اعضای این فراکسیون نسبت به خلأهای موجود در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری، اگر کارشناسان این حوزه به‌عنوان یک منبع نظارتی برای فراکسیون عمل و درباره‌ی مشکلات موجود اطلاع‌رسانی کنند، این فراکسیون به‌عنوان یک بخش حاکمیتی و اجرایی در مجلس شورای اسلامی در برطرف کردن مشکلات این حوزه می‌تواند سریع‌تر عمل کند.

او با اشاره به رویکرد مثبت دولت «تدبیر و امید» در این زمینه، گفت: هرچند نگاه‌های خوبی نسبت به گردشگری و آثار تاریخی در جامعه وجود دارد، اما متأسفانه در برخی مناطق، این پتانسیل‌ها و شرایط، با سهل‌انگاری از بین می‌رود.

وی قاچاق آثار تاریخی – فرهنگی را از جمله مواردی دانست که فراکسیون گردشگری و تاریخ می‌تواند به آن وارد شود و افزود: با اطلاع‌رسانی به‌موقع قبل از وقوع جرم می‌توان قوانین مناسبی را وضع و خلأهایی را که باعث چنین جرم‌هایی می‌شود، برطرف کرد.

او فراکسیون گردشگری و تاریخ را که در سال دوم فعالیت مجلس نهم تشکیل شده است، از جمله بخش‌هایی دانست که در برطرف کردن مشکلات مربوط به حوزه‌ی میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند فعال عمل کند.